2012 wordt een masterlijk inhaakjaar! Het stikt van de grote sportevenementen, met het EK en de Olympische Spelen als hoogtepunt.
Maar ook als je niet ten onder wilt gaan in het commerciële oranjegeweld, zijn er nog genoeg andere gebeurtenissen om op in te haken. Schrikkeldag bijvoorbeeld! Lekker zeldzaam en er zijn genoeg leuke haakjes bij te bedenken.
Of Linkshandigendag. Je zult er als merk maar net een heel relevante link mee hebben. Al deze gebeurtenissen staan in de 5e editie van De Telegraaf Inhaakkalender.
Download de inhaakkalender 2012 hier.
Wees wel selectief met het uitkiezen van de gebeurtenissen waarop je inhaakt. Afgelopen vrijdag was het Driekoningen, niet echt een dag waar heel Nederland over praat. Maar nu er veel wordt ingehaakt op social mediakanalen, kan het zomaar gebeuren dat je directe concurrent met eenzelfde afbeelding komt.
Kies dus bij voorkeur een gebeurtenis waar jij een logische link mee hebt. Een gebeurtenis waarvan je denkt: 'Daar moeten wij echt iets mee doen!' Een gebeurtenis waarvan ook je fans vinden dat jij daar echt iets mee moet doen, zodat ze je vereren met een ware C2C-newsjack.
Het leukste blijft het inhaken op een onverwachte gebeurtenis die in het hele land gesprek van de dag wordt. Maar die staan natuurlijk niet op deze kalender.
Dit artikel verscheen eerder op Verse Reclame.
Vorige week: [Inhaak-dinsdag] Zet een journalist in je marketingteam
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!