Hunkemöller (lingerie) krijgt een nieuwe naam. De naam kende in het buitenland problemen. De Fransen kregen de naam Hunkemöller niet over de tong en voor o.a. de Denen is de naam te Duits.
Volgens brandmanager Michele Lacovitti symboliseert Bodique de waarden en ambities van het bedrijf. "Evenals de vrouwelijkheid, elegantie, passie en het modegevoel die bij het merk horen." De naam roept bij mij verschillende associaties op, maar dat hij voor een kledingzaak geschikt is lijkt mij duidelijk. De verwijzing naar 'boutique' is gemakkelijk te maken.
De brandmanager zegt dat hij de belangrijkste internet extensies voor Bodique al heeft geclaimd. De 'nl' zegt hij niet te willen hebben. Dit is momenteel eigendom van een zesjarig meisje. Het lijkt me dat ze deze wel willen kopen, maar nog niet uit de prijs zijn. Want Bodique heeft 40 domeinen vastgelegd en alleen het .nl domein hebben ze niet. Dat is voor een bedrijf van Nederlandse bodem toch wel wenselijk?
In het logo van Bodique, bedacht door een kalligrafie kunstenaar, ligt de nadruk op de letter B en worden tevens de vrouwelijke rondingen uitgedrukt. Twee gouden puntjes op de i refereren aan de puntjes op de ö uit Hunkemöller. Onder het nieuwe logo komen de woorden 'by J. Hunkemöller' te staan, nog een verwijzing naar de wortels van het merk.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!