Overslaan en naar de inhoud gaan

Is het een grap? De kracht van Limburg vervat in een logo

‘Limburg‘ start campagne en kopieert logo van Unilever.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het doel van de campagne: ‘Limburg verenigen, promoten, verbindingen leggen, het “wij-gevoel” creëren en uiteindelijk “de kracht van Limburg” gezamenlijk uitdragen en Limburg (inter)nationaal nog meer op de kaart zetten!’, aldus het persbericht.

Dat zijn nog eens ambities. Het middel om die ambities te bereiken: een logo. Een logo dat uit moet dragen hoe trots Limburg is op zijn kwaliteitsproducten.

‘Een wat?’, zegt u, ‘een logo?’. Een logo inderdaad. Sterker nog: een logo in de vorm van een L. Met in die vorm van de L allemaal icoontjes van objecten, onderwerpen, thema’s die met Limburg te maken hebben, die de ‘kracht van Limburg’ laten zien. Het Limburg van toen en het Limburg van nu. ‘Heb ik dat niet al eens eerder gezien?’, hoor ik u denken. Dat klopt. Meer dan eens. Unilever heeft namelijk ook zo’n logo. V&D had er een. En er zijn nog vele voorbeelden van vergelijkbare logo’s. Kijk maar eens naar het artikel dat Niek de Bruijn er al eens over schreef.

related partner content for mobile comes here

het artikel dat Niek de Bruijn er al eens over schreef.


Limburg_0.jpg
Limburg_0.jpg



Formeel is het natuurlijk al dubieus. Maar dat je een logo kopieert van een groot commercieel bedrijf, met ongetwijfeld heel veel goede juristen in dienst gespecialiseerd in merk- en auteursrecht, en dat je denkt dat je daarmee wegkomt is óf dom óf naïef óf gedurfd*. Hoewel ik me ook nog wel kan voorstellen dat Unilever er de grap wel van in ziet.

Dat je op zoek bent naar de kracht van Limburg en dat je haast hebt en dat je dus bewust kiest voor een format dat er al ligt is óf onhandig óf gemakkelijk óf domweg efficiënt*.

En dat je de hele Limburgse bevolking wil betrekken getuigt van slimmigheid, van overmoed óf van onwetendheid*.

Maar dat je je kracht, je onderlinge verbondenheid, je uniciteit - nota bene - wilt onderstrepen met een bestaand logo... daar begrijp ik helemaal niks van. 

* De kracht van Limburg. Benieuwd wat daar uit komt!


Maar dat je je kracht, je onderlinge verbondenheid, je uniciteit - nota bene - wilt onderstrepen met een bestaand logo... daar begrijp ik helemaal niks van. 

* De kracht van Limburg. Benieuwd wat daar uit komt!


* De kracht van Limburg. Benieuwd wat daar uit komt!

* De kracht van Limburg. Benieuwd wat daar uit komt!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in