Veel mannen hebben last van roos, maar op het kopen van anti-roos shampoo lijkt een taboe te rusten, zegt Head & Shoulders: 'Zij bedenken en proberen daarom de gekste dingen om toch van hun roos af te komen of het te verbergen. Zo wassen sommigen hun haar met mondwater en dragen anderen alleen maar lichte bovenkleding. Op internet worden dit soort tips en suggesties volop gedeeld.'
In de nieuwe campagne, die werd ontwikkeld door Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Amsterdam, speelt Head & Shoulders hierop in door te laten zien dat deze vindingen allemaal verspilde energie zijn. Het bureau ontwikkelde een serie online video’s met de titel Ridiculous Stuff You Could Try Against Dandruff. Hierin presenteren Lars, Sjoerd en Henny hun bijzonder innovatieve anti-roos uitvindingen. Stuk voor stuk goed bedacht, maar al snel wordt duidelijk dat ze allemaal een stuk minder goed werken dan Head & Shoulders.
Het reclamebureau: 'Door het gebruik van humor wil het merk de drempel verlagen en mannen overtuigen haar shampoo te proberen.' De films zijn geregisseerd door de Belgische regisseur Toon Aerts.
Sjoerd:
Lars:
Credits
Bureau: Saatchi & Saatchi | Leo Burnett
Creatieve Directie: Rick Coolegem, Maarten Dobbelaar
Concept: Jan Bosch, Tim ten Dam, Maarten Dobbelaar
Art directors: Tim ten Dam, Maarten Dobbelaar
Copywriters: Jan Bosch, Rick Coolegem
Strategie: Geert-Jan Baltus
Digital Director: Wesley Bos
Account: Tanya Jaspers, Corliz de Jongh
Producer: Paul van Wijck
Regie: Toon Aerts
Productie: CZAR Brussel
Verantwoordelijk bij klant: Marine Larnaud, Enric Jimenez Prat, Pierandrea Quarta
Graag wil ik uw aandacht voor onze nieuwe Nederlandse song 'Elke Dag'.
Wellicht is het het refrein op 1:39 min. (en misschien meer plekken) geschikt voor een "elke dag" shampoo-reclame.
Bij deze de link naar het nummer op mijn SoundCloud-pagina.
https://soundcloud.com/erikclips/elke-dag
In afwachting van jullie reactie verblijf ik met vriendelijk groet,
Erik Visser