V: Voor wie is deze webinar-reeks bedoeld?
J: De webinar-reeks gaat over digitale marketing. En wat mij betreft is dat onderwerp te belangrijk om alleen over te laten aan marketeers. ‘Digital’ gaat dwars door de hele organisatie heen; van de ICT-afdeling tot de communicatieafdeling. De webinars zijn daarom voor iedereen geschikt om te volgen, maar in de eerste instantie gericht op marketeers, creatieven en reclamemensen. Of kort gezegd; mensen met een hart voor merken.
V: Waar gaat het gratis webinar over?
J: Het eerste webinar geeft een vooruitblik, een soort appetizer, op de webinars die daarna zullen volgen. Samen met Joris van Heukelom zal ik een schets geven van het huidige medialandschap en de nieuwe ontwikkelingen. De vraag die in de hele reeks centraal staat is: ‘Hoe gaan partijen in de toekomst invulling geven aan marketing en reclame?’
V: Wat is de belangrijkste ontwikkeling in het marketing- en communicatielandschap?
J: Ik herinner me nog een congres van Adformatie in 2005 waar één van de sessies was getiteld: “De helft van je budget naar internet”. Toen waren we wellicht te optimistisch hoe snel de gevestigde partijen zouden instappen op ‘digital’, maar ik denk dat we nu veilig kunnen stellen dat het tipping point is gekomen. Je zult moeten nadenken over en investeren in je digitale (marketing) strategie. Merken leren steeds beter om geen interruptie in het leven van de mensen te zijn, maar meer aan de levens toe te voegen dan slechts een product of service.
V: Hoe krijgt het webinar vorm? Wat nemen de deelnemers mee naar huis?
J: Tijdens het gratis webinar geef ik een sneak preview van wat er komen gaat tijdens de volgende webinars. Daarin zullen Joris van Heukelom en verschillende experts ingaan op de volgende thema’s: The Digital Media Ecosystem, Advertisers in de Conversation Era en Advertisers as Mediacompanies. De webinars zijn allemaal praktijkgericht en hands on. Als je het webinar gevolgd hebt kun je zo aan de slag binnen je bedrijf op het gebied van digitale marketing.
V: Wie zijn die andere experts?
J: Stuk voor stuk professionals die in onze ogen voorop lopen qua innovatie in het vak. Jeroen de Bakker is wat dat betreft al jaren een held van mij. Ik verheug me erg op het feit dat hij het seminar over ‘brand utility’s’ gaat leiden. Ander thema dat in de webinar-reeks loopt is de shift van zenden naar interactie. Het aangaan van conversatie met de consument en storytelling zijn onmisbaar in de marketingstrategie van de toekomst. Sonja Loth zal in haar webinar ingaan op de vraag hoe mensen óver je merk kunnen praten in plaats van dat het merks slechts tegen de gebruikers praat.
V: Wat hoop je met de webinar-reeks te bereiken?
J: Als organisator van TEDx-conferenties in Europa en het Midden-Oosten zou ik de webinars graag een vleugje TED meegeven. Tijdens TED-conferenties en op de website TED.com worden inspirerende ideeën uitgewisseld over hoe de wereld veranderd kan worden. Vorige maand bereikte de website de mijlpaal van 1 miljard views, dat is bijna Gangnam Style, ha ha. Het zou mooi zijn als de inhoud van de webinars ook iets teweeg konden brengen in de wereld van marketing en reclame; van het verruimen van de blik op de toekomst van marketing- en reclame, tot directe toepassing waar mogelijk in bedrijven.
Inschrijven voor de webinar-reeks en het gratis webinar kan hier: Digital Now.
Inschrijven voor de volledige reeks kan op: Digital Now.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!