Overslaan en naar de inhoud gaan

Google geeft je meer controle over welke advertenties je niet wil zien

Google-gebruikers kunnen aangeven dat ze geen advertenties meer willen zien over vijf onderwerpen. De functie is nu te gebruiken.
Google
Zo ziet het menu er in het Engels uit
© Afbeelding: Google
Google
Zo ziet het menu er in het Engels uit
© Afbeelding: Google

Google-gebruikers die ingelogd zijn, kunnen via een nieuw menu aangeven dat zij minder advertenties willen zien over vijf gevoelige onderwerpen. Dat zijn alcohol, daten, gokken, gewichtsverlies en zwangerschap en ouderschap. Eenmaal ingeschakeld belooft Google zijn best te doen om minder van dergelijke advertenties te tonen. De functie is ontwikkeld op verzoek van gebruikers, meldt het bedrijf.

related partner content for mobile comes here

Google en YouTube

Om het nieuwe menu met advertentievoorkeuren op te roepen, dien je als eerste in een browser in te loggen met je Google-account. Vervolgens open je het Google Account-dashboard en ga je naar de Advertentie-instellingen. Daar kun je met een druk op de knop aangeven dat je 'minder' advertenties wil zien over bijvoorbeeld gokken of gewichtsverlies. Je kunt deze voorkeuren ook opslaan voor YouTube, een zusterbedrijf van Google. 

Geen volledige blokkade

Google zegt dat het zijn best doet om je geen ongewenste reclames voor te schotelen, mits je ingelogd bent met je Google-account. Eenmaal uitgelogd gelden je voorkeuren niet en kan Google je dus advertenties tonen die passen bij je internetgedrag. Ook ingelogd kan Google je advertenties laten zien voor bijvoorbeeld gewichtsverlies, namelijk als je relevante zoekopdrachten doet of op YouTube video's over afvallen bekijkt. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in