Tijdens het seminar ’25 jaar active marketing’ is de allereerste Strating Award uitgereikt. De prijs werd uitgereikt aan de Belgische Barbara Deleersnijder. Zij is universitair docente aan de Universiteit van Tilburg. Zij heeft onderzoek gedaan naar marketing in crisistijd.
Eén van de belangrijke conclusies uit dat onderzoek is dat sales promotions in crisistijd uiterst effectief zijn. Daarnaast moeten A-merken blijven adverteren. Na de crisis doen die merken het beter dan concurrenten die in crisistijd wel hebben bezuinigd op hun marketinguitgaven. Tijdens het seminar gaf zij één van de lezingen.
Een verraste Barbara Deleersnijder “Ik vind het een eer om deze prijs te mogen ontvangen. Al helemaal van mensen uit de praktijk van het vak. Dit bevestigd nog maar eens de theorie.”
De award werd uitgereikt ter gelegenheid van het 25-jarig jubileum van Peter Strating. In 1984 begon hij met Strating Promotion. De award heeft de vorm van een aangestoken bom, zoals ook in het logo van Strating te zien is. De prijs wordt voortaan jaarlijks uitgereikt aan iemand die zich verdienstelijk heeft gemaakt voor het vakgebied sales promotion. De winnaar treedt toe tot de jury. Ieder jaar zal in maart de nieuwe winnaar bekend worden gemaakt.
Volgens Strating is deze prijs een goed idee, omdat hij vindt dat er binnen branchevereniging DDMA te weinig aandacht is voor sales promotion. Deze prijs is bedoeld voor mensen die het vak verder willen ontwikkelen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!