Premium

Dit is de vervolgcampagne van de Rabobank

Rabobank wil na de kick-off van 'Een aandeel in elkaar' de nadruk leggen op bewijsvoering met echte klanten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In het vervolg op de campagne &;&;, wil Rabobank bewijzen dat het in heel Nederland de woon- en werkomgeving van klanten versterkt door (lokaal) partijen te verbinden. De campagne (bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam) start op 22 december. Om dat bewijs te leveren worden in de vervolgfilms echte klanten van lokale banken aan het woord gelaten. De Rabobank: &;We laten zien wat we bedoelen met aandeel in elkaar. En welke versterking door samen te werken is gerealiseerd. Je ziet wat mensen willen bereiken, hoe mensen een aandeel in elkaars leven hebben en hoe de aanpak van de Rabobank daarin een bescheiden maar essentiële rol speelt.&;

Lange commercial
Er zijn in totaal vijf films gemaakt. Eén daarvan komt (ook) op televisie. In die commercial van 45 seconden (type mini-docu), wordt het project Helmond Stagestad geportretteerd. Het is een project waarin de Rabobank samen met de gemeente, onderwijs en bedrijven bij elkaar heeft gebracht om meer stageplekken te realiseren. De hoofdrol is weggelegd voor twee stagiaires; Tom en Miel. Er is ook een lange commercial van 1 min 45 seconden. Die wordt online en in de bioscoop ingezet. (De lange versie is hieronder te bekijken.)

In andere media, radio, online, outdoor en op het online platform &;&; zegt de Rabobank - naast het genoemde project - vier bewijzen van lokale versterking te laten zien. De Rabobank zegt daarover: &;Met het online platform krijgen lokale voorbeelden van Rabobank-klanten en regionale banken een landelijk podium. Zo wordt een stem gegeven aan al die banken en medewerkers in de regio en hun klanten, die samen de Rabobank vormen.&; De vier andere projecten zijn:

  • Collectief Particulier Opdrachtgeverschap (CPO) – Rabobanken Tilburg + De Langstraat + Bernheze Maasland + Almere
  • Jeugdsportfonds
  • Thuisadministratie (samenwerking met Humanitas en Nibud)
  • Co2 neutrale regio – Rabobank Goeree-Overflakkee

Lokaliseren
Op het eerder genoemde platform zijn volgens de Rabobank meer dan 80 voorbeelden te zien van hoe lokale banken in hun directe omgeving samenwerken met organisaties, burgers en klanten &;om een positieve impuls te geven aan de woon- en werkomgeving&;. Rabobank wil de campagne lokaal relevant maken door in een online campagne met content-targetting op basis IP-adres op Facebook en MSN-network lokale cases aan te bieden.

Nog meer lokaliseren
In een buitenreclamecampagne die de Rabobank als &;Outdoor 2.0&; karakteriseert, worden de ruim 80 lokale cases in &;een in Nederland nog niet eerder vertoonde&; abricampagne volledig gelokaliseerd getoond. De Rabobank: &;Met de 83 projecten wordt ruim 60 procent van het abri-netwerk in Nederland ingevuld. Op basis van de regio waar het project zich afspeelt wordt deze uiting geplaatst in desbetreffende regio. Oplage per case varieert van 6 vlakken per case tot 700 vlakken per case. Met per project lokale fotografie en geïndividualiseerde copy.  Zo komen we met deze campagne heel dichtbij en maken we meer verbinding met de samenleving. Een campagne die differentieert naar lokale gemeenschappen dat past echt bij de Rabobank.&;

Credits
De campagne is ontwikkeld in intensieve samenwerking met Ogilvy, Tekstbureau SchrijfSchrijf, Sumis Printmanagement, Initiative, JCDecaux, Exterion Media, ClearChannelHillenaar, True Ideas en MSN.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie