Vorig jaar deelde HEMA een miljoen mijters uit. Heel Nederland – klein en groot – droeg zo’n diadeem met mini-mijter tijdens de intocht van Sinterklaas.
Dit jaar komt HEMA met de ‘baardtas’, allerlei acties én een speciale pop-up store voor Sinterklaas en Kerstmis.
Alle HEMA-klanten ontvangen de 'baardtas' thuis, waarmee je op vrijdag 12 en zaterdag 13 november 15% korting krijgt. De korting geldt op alles wat in de tas past, maar je mag ‘m vaker dan eens gebruiken. De brochure staat vol met Sinterklaascadeaus, waaronder schoencadeautjes, waarmee HEMA doorgaat op de huidige campagne: ‘Wat koop je nog voor weinig?’ Zo zijn er cadeaus voor elk budget, die ingedeeld zijn in de ronde bedragen die je altijd afspreekt bij het lootjestrekken.
De kleintjes kunnen op 24 november hun eigen schoen in elkaar knutselen en natuurlijk hun schoentje zetten in de winkels. Sinterklaas komt dan voor 1 december langs om hier een cadeautje in te stoppen. En er is een spel waarbij je zelf voor Sinterklaas kunt spelen en met je eigen gesinterklaasde foto prijzen kunt winnen. Op dit moment staan er al ruim 400 nepsinterklazen in de galerij.
Maar er is nog meer waarmee HEMA zich wil neerzetten als dé winkel voor de feestdagen: er komt een pop-up store, een kleine winkel die drie weken gericht is op Sinterklaas, en drie weken op Kerst. Er zijn cadeaus te krijgen, maar ook snoepgoed, decoratie, verlichting en natuurlijk het o zo leuke cadeaupapier.
Volgens Joëlle Wehkamp, ontwerper bij HEMA en betrokken bij conceptontwikkeling, wil de winkel vooral haar klanten verrassen. “We zijn altijd bezig met het bedenken van leuke en opvallende acties rondom ons merk om onze klanten te verrassen op de eigen HEMA-manier. Zo staan we al 4 jaar op Lowlands met onze campingwinkel. En ook de Top 5 meest gejat en Spiekactie zijn goede voorbeelden van onze concepten."
De winkel opent op 18 november en is gevestigd op de Haarlemmerdijk 41 in Amsterdam. Het pand is een leeg kantoor, dat ieder weekend wordt omgebouwd tot een winkel, volgens concept van One Day Shop. Extra sympathiek aan de winkel is dat deze bemand zal worden door werknemers van het HEMA-hoofdkantoor, zoals dit ook bij de Lowlands camping gebeurde. Slim: want het zorgt voor betrokkenheid, kennis van de werkvloer én internal branding.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!