Daarvoor is cruciaal dat medewerkers…
…inzien dat het voor hen belangrijk is om iets met klantfeedback te doen.
…enthousiast zijn en zich betrokken voelen om dat stapje extra te zetten voor hun klanten.
…de middelen en ruimte krijgen om feedback op te pakken.
Als medewerkers er niet naar (kunnen) handelen heeft een Voice of the Customer programma weinig effect.
Om klantgedrevenheid in het DNA van je organisatie, je medewerkers te krijgen, is vaak een behoorlijke cultuurverandering nodig.
Want het risico is dat het verwerken van klantfeedback in de praktijk toch nog vaak behandeld wordt als ‘één van de projecten’. Tijdrovende interne processen, deadlines en korte termijn acties slokken voor je het weet alle tijd en aandacht van medewerkers op. Omdat klantgericht werken vaak verbeteringen oplevert voor de langere termijn, is de uitdaging om medewerkers ook in de dagelijkse praktijk te prikkelen en te helpen met hun klantgedrevenheid.
Om een succesvolle klantgedreven organisatie te worden, zijn er 3 E’s om rekening mee te houden.
#1 Engage
#2 Educate
#3 Empower
We leggen de aanpak rondom de drie E’s in de roadmap in de komende weken per onderdeel aan je uit.
…inzien dat het voor hen belangrijk is om iets met klantfeedback te doen.
…enthousiast zijn en zich betrokken voelen om dat stapje extra te zetten voor hun klanten.
…de middelen en ruimte krijgen om feedback op te pakken.
Als medewerkers er niet naar (kunnen) handelen heeft een Voice of the Customer programma weinig effect.
Om klantgedrevenheid in het DNA van je organisatie, je medewerkers te krijgen, is vaak een behoorlijke cultuurverandering nodig.
Hoe zorg je ervoor dat al je medewerkers klantgedreven worden?
Bij Blauw houden we er rekening mee dat een cultuuromslag tijd nodig heeft. Van de succesfactoren die naar voren komen in alle Voice of the Customer trajecten die we de afgelopen jaren hebben begeleid, staat het zorgen voor bevlogen medewerkers op één. We creëren daarom samen een roadmap voor klantgedreven cultuur om medewerkers vanaf het begin de kern te laten vormen bij alle Voice of the Customer acties.Want het risico is dat het verwerken van klantfeedback in de praktijk toch nog vaak behandeld wordt als ‘één van de projecten’. Tijdrovende interne processen, deadlines en korte termijn acties slokken voor je het weet alle tijd en aandacht van medewerkers op. Omdat klantgericht werken vaak verbeteringen oplevert voor de langere termijn, is de uitdaging om medewerkers ook in de dagelijkse praktijk te prikkelen en te helpen met hun klantgedrevenheid.
Om een succesvolle klantgedreven organisatie te worden, zijn er 3 E’s om rekening mee te houden.
#1 Engage
#2 Educate
#3 Empower
We leggen de aanpak rondom de drie E’s in de roadmap in de komende weken per onderdeel aan je uit.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!