Nespresso huurde acteur George Clooney in voor een rol in de film The Boutique. De film duurt 50 seconden en is geregisseerd door Michel Gondry (Eternal Sunshine of the Spotless Mind).
De film vormt de aftrap van de allereerste Celebrity Campagne van Nespresso.
Dit liet Nestlé Nespresso CEO Gerhard Berssenbrügge vandaag weten.
In de film is Clooney (zelf drinkt hij natuurlijk ook Nespresso) verwikkeld in een komisch misverstand met twee leuke dames in een Nespresso boutique.
De film is opgenomen in Los Angeles maar de productiemaatschappij liet hiervoor speciaal de Parijse Nespresso flagship boutique aan de Avenue Victor Hugo nabouwen.
Voor de realisatie van de film werd een grote hoeveelheid koffie, machines en accessoires verscheept, waarmee 38,500 kopjes koffie bereid konden worden.
Olivier Quillet, Internationaal Marketing Directeur van Nespresso, licht toe: 'Het merk Nespresso vertegenwoordigt een aantal waarden, zoals stijl, verfijning en charme. Ook George Clooney belichaamt deze kwaliteiten, waardoor hij een perfecte ambassadeur voor ons merk is.'
De film is vanaf mei te zien in bioscopen en op televisie, in heel Europa. George Clooney is tevens te zien in de printcampagne van Nespresso, vanaf eind april te zien. De fotografie voor de printcampagne is overigens in handen van celebrityfotograaf Michel Comte.
Ik heb helaas nog geen link naar het filmpje zelf, maar ga hard op zoek! Hier alvast themaking of
Clooney maakte overigens al eerder een commercial voor een Italiaans product: de Fiat Idea.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!