Het onderzoek is uitgevoerd door middel van een poll waarop 1174 mensen reageerden.
? 47% van alle ondervraagden gaf aan naar community sites te gaan om te kijken of daar kortingsbonnen beschikbaar zijn. Ook wordt er op community sites veel gezocht naar goede cadeau ideeën.
? 45% van de ondervraagde gaf aan naar community sites te gaan om te kijken welke winkels er op dat moment uitverkoop hebben of wanneer de uitverkoop er aan zit te komen.
? 20% van de ondervraagden zegt product recensies te schrijven en te lezen voordat zij producten aanschaffen. Als het om video recensies gaat zegt 26% van de ondervraagden deze eerst te bekijken.
Voor marketeers bieden deze ontwikkelingen een nieuwe mogelijkheid om klanten aan zich te binden. Door intensief te communiceren met de klant kan er snel een emotie bij de klant worden op gebouwd waardoor hij of zij een goed gevoel krijgt bij een organisatie.
Het gehele artikel over dit onderzoek staat hier.
Ik ben alleen wel van mening dat het gebruik van communities ook een negatief effect kan hebben. Negatieve recensies op communities en in chatrooms kunnen natuurlijk ook zijn effect hebben op klanten. Voor bedrijven die communities inzetten als marketing middel is het van belang open kaart te spelen naar de klant. Marketeers positief laten reageren op negatieve recensies heeft soms juist een versterkend negatief effect.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!