Cannes Café werd georganiseerd door Club ADCN en Jean Mineur Mediavision bij Club ADCN in Amsterdam. Lode Schaeffer (voorzitter), Stephan Gonnissen (bestuurslid) en Bas Welling (WeFilm), namen de aanwezigen mee door cases die opvielen in Cannes.
Grey Poupon mosterd (Pardon me?) kwam voorbij als voorbeeld van een volledige wederopstanding van een oude campagne, nu met nieuwe media en inzet van de doelgroep. Bekijk de peperdure commercial die tijdens de Oscars werd uitgezonden:
Ook de Refuge campagne van Refuge waarin visagiste Lauren Luke zich inzet tegen huiselijk geweld werd geroemd:
Bas Welling gaf een kijkje achter de schermen en presenteerde de making of van de bekroonde Dela-campagne en de campagne met de interactieve film van het Nederlands Film Festival. Bekijk de campagne voor de interactieve film ‘Onder controle’:
Verder werden de campagnes van Google Chrome, IBM’s bot and its atom, Red Balloon Language, Easy Way Subtitles, Tree Concert en Faktum Hotels besproken. Genoemde cases, en alle cases van Cannes Lions zijn nog beperkte tijd te bekijken op de site van Cannes Lions.
Volgens de sprekers vielen in Cannes de kleine, goede ideeën op die sympathiek waren en ‘gewoon werkten, daar heb je geen casefilm voor nodig’. Casefilms die er dit jaar bij alle inzendingen in Cannes er steeds mooier uitzien overigens en soms twijfels oproepen over de echtheid van de cases.
Uitsmijter van Cannes Café was de ‘Pals’ commercial van Robinsons sinaasappelsap. Een campagne die aantoont dat ‘gewoon een commercial nog steeds een boodschap zeer indringend kan overbrengen’:
Ten slotte werd ook de nieuwste ADCN expositie geopend, een feest der herkenning voor creatieven: Ridiculous Feedback Immortalised (by Sharp Suits). Over de feedback die bureaus en creatieven soms krijgen van opdrachtgevers, verwoord en verbeeld in waanzinnig leuke posters. De expositie is vrij toegankelijk tijdens kantoortijden (wel even aanmelden).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!