Albert Heijn heeft na een bureau-oriëntatie zijn messaging-diensten ondergebracht bij Merkle, de customer experience-tak van mediabureau Dentsu. De partijen gaan samenwerken op het gebied van strategie, data-analyse, creatie en technische ondersteuning. Daarnaast is de samenwerking voor mediastrategie en -inkoop met Dentsu verlengd ‘voor alle Ahold-merken voor de komende jaren'.
Met de samenwerking hoopt Albert Heijn de transformatie van het beste e-mailplatform naar het beste omni-channel messagingplatform te versnellen, aldus Joris Lak, director marketing channels van de supermarktketen. 'We brengen alle kanalen voor messaging bij elkaar: e-mail, push en in-app notificaties. De mobiele app zal hierbij een centrale rol spelen. Door gedrags- en voorkeursdata te verwerken in onze communicatie via het juiste kanaal, realiseren we de meeste impact.'
Alles shoppable
De samenwerking met Dentsu lijkt goed te bevallen, gezien de verlening van het 'contract voor media'. Dentsu-baas Mark van Dijk: 'De keuze van Albert Heijn voor zowel Dentsu als Merkle stelt ons in staat om het merk onder één vlag bij te staan en geïntegreerde oplossingen te bieden die bijdragen aan duurzame groei. We gaan in het messaging platform nadrukkelijk de verbinding met media zoeken om zodoende tot meer effectieve oplossingen te komen waarbij alles shoppable wordt.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!