Dat voorspelt eMarketer woensdag in een nieuw rapport over Twitters advertentie-inkomsten. Voor dit jaar wordt verwacht dat de advertentie-inkomsten van het microblog verdubbelen naar bijna 583 miljoen dollar. Ruim de helft van dit bedrag zal afkomstig zijn van mobiele advertenties, waar het in 2011 nog niets mee verdiende.
Volgens eMarketer dankt Twitter deze groei aan de interesse van adverteerders in mobiele campagnes, omdat het bereik van Twitter steeds beter wordt. Ook hebben concurrenten als Google en Facebook de markt opgewarmd om te investeren in mobiele advertenties. Bovendien kan Twitter één uiting gemakkelijk op verschillende devices tonen, wat het platform voor adverteerders interessant maakt.
De verwachting is dat Twitter in 2013 al meer aan mobiele advertenties zal verdienen (309 miljoen dollar) dan het over heel 2012 (288 miljoen dollar) aan advertentie-inkomsten binnenkreeg.
eMarketer heeft de voorspellingen o.a. gebaseerd op onderzoek naar media-inkooptrends, gebruiksdata van Twitter, gebruikersenquêtes en interviews met advertentiebureaus, merken en (online) uitgevers.
Bron: eMarketer
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!