Adidas lanceert Brazuca

Adidas lanceert nieuwe WK-bal: de Brazuca.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De naam van de bal, Brazuca, is in september 2012 door 1 miljoen Brazilianen gekozen. Het is voor het eerst dat de naam geselecteerd is via een publieke stemronde.

Over de bal
Brazuca is de lokale informele benaming voor een ‘Braziliaan’. Het verwijst naar de Braziliaanse manier van leven, vol passie en nationale trots. Het ontwerp op de bal verwijst naar de populaire en traditionele ‘Bahia bandjes’, symbool voor geloof en geluk. De kleuren stellen de Braziliaanse vlag en het officiële ‘2014 FIFA World Cup Brazil’ logo voor. De sterren op de bal verwijzen naar de nationale vlag en de status van Brazilië als winnaar van voorgaande WK-toernooien. Het binnenwerk van deze bal vinden we ook terug bij de Tango 12 (EK 2012), de Cafusa (Confederations Cup 2013) en de UEFA Champions League bal. De buitenkant is voorzien van een nieuwe technologie, een symmetrie van zes identieke panelen met een vernieuwende bovenlaag voor een verbeterde grip, stabiliteit en vlucht van de bal.



De Brazuca heeft zijn eigen twitter account,  waar de bal laat zien wie hij ontmoet in de aanloop naar de eerste WK wedstrijd in juni, van spelers, tot teams en ‘andere sterren’.

Bureau: \NEBOKO SMARTS

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie