5 problemen van Big Data

Data zijn de belangrijkste onderzoeksbron van de marketeer. Nieuwe technologieën zoals Hadoop, Mongo en NoSQL kunnen meer data analyseren dan een paar jaar geleden voor mogelijk werd gehouden. Maar wat gaat er mis?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

1. Databronnen
Bedrijven hebben moeite met het verkrijgen van &;goede&; data, &;ok&; data en soms zelfs al sowieso met het verkrijgen van data. Zonder de mogelijkheid om op een goede manier data te verkrijgen uit de systemen die je gebruikt valt er weinig te analyseren. Informatie over klanten staat soms verspreid over verschillende bestanden. Gebruik maken van Big Data is alleen mogelijk als alle systemen geïntegreerd zijn.

2. Inzichten
Om inzichten uit big data te kunnen genereren is het belangrijk de goede vragen te stellen voor je begint met analyseren. Dit klinkt logisch, maar het zou zo maar kunnen dat je verdrinkt in alle gegevens en er niet het maximale uithaalt omdat je vraagstelling niet scherp genoeg is.Als je alle data van de wereld hebt, heb je nog steeds geen antwoord op je vraag mits je deze van te voren niet grondig geformuleerd hebt. Zoals U2 al zei: &;We thought that we had the answers, it was the questions we had wrong.&;

3. Inzicht en actie
Er is een groot gat tussen inzichten en het omzetten van deze inzichten naar actie. Feedback van consumenten wordt al vaak niet gelezen ook al zijn veel gegevens beschikbaar. Ook met web-analyses wordt lang niet altijd wat gedaan. Bedenk dus vooraf een plan wat je gaat doen met de gegevens die je krijgt. Gebruik dit plan om precies te achterhalen welke gegevens je nodig hebt om je doelen te bereiken.

4. Tools
We staan nog aan het begin. De toekomst van Big Data hangt af van nieuwe data-integratietools, nieuwe onderzoektools, nieuwe rapportagetools, nieuwe dashboards. Deze issues zullen echter waarschijnlijk snel opgelost worden, omdat er veel wordt geïnvesteerd door softwarebedrijven.

5. Valkuil
Consumenten maken beslissingen vaak gebaseerd op emotie. Teveel gefocust zijn op data is een risico. Harvard Business Review: &;Human behavior is nuanced and complex, and no matter how robust it is, data can provide only part of the story. Desire and motivation are influenced by psychological, social, and cultural factors that require context and conversation in order to decode. Data...reveals what people do, but not why they do it.&;

Big Data kunnen vergaard en geanalyseerd worden om inzichten te krijgen in de consument maar zullen persoonlijke gesprekken met (potentiële) klanten niet kunnen vervangen.

Bron:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie