Geen reclame maar 'motion design' op outdoorschermen op stations
Tijdens het Design in Motion Festival (DEMO), dat donderdag plaatsvindt, worden op vijftien steden in zeven landen op honderden digitale schermen op stations bewegende designs getoond.
Het werk van zo'n 350 ontwerpers wereldwijd is 24 uur lang te zien en neemt zodoende -voor een dag- de plek in van reclames die normaliter op de schermen te zien zijn. Het gaat om stations, maar ook straten en gebouwen eromheen.
Het derde editie van het Demo Festival vindt dit jaar plaats in Amsterdam, Rotterdam, Tilburg, Eindhoven, Utrecht, Antwerpen, Brussel, Hamburg, Düsseldorf, Cardiff, Leeds, Madrid, Barcelona, Vancouver en Los Angeles. Op de digitale schermen op stations in deze steden zijn 600 ontwerpen van zo'n 350 ontwerpers te zien, die door een jury vooraf zijn geselecteerd. Het gaat om bekende namen, althans in de wereld van 'motion design', zoals de Zwitser Dirk Koy en de Duitser Vincent Schwenk.
Liza Enebeis, medeoprichter Demo Festival en creative director Studio Dumbar: 'Demo is een platform om de eindeloze mogelijkheden van creativiteit 'in motion' en kunstenaars te vieren. Met het festival laten we het grote publiek kennismaken met de beste ontwerpers wereldwijd.'
Demo is een festival voor zowel ontwerpers als liefhebbers van 'motion design'. Op het Demo-symposium op het Centraal Station in Amsterdam wordt 'gereflecteerd op de invloed van motion design', aldus de organisatie. Bezoekers kunnen zelf een route langs de verschillende schermen op de stations volgen, maar ook een speciale rondleiding boeken onder begeleiding van ontwerpers van Studio Dumbar. De geselecteerde werken zijn vanaf donderdag ook hier te bekijken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid