Overslaan en naar de inhoud gaan

Zenders spelen hard tegen Versatel

De commerciële tv-bedrijven RTL en SBS stellen harde voorwaarden aan het plan van Versatel om tv-pakketten aan te bieden. Ze waken ervoor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Directeur Fons van Westerloo van RTL Nederland zegt tegen Het Financieele Dagblad dat het ‘geen automatisme’ is dat hij zijn zenders gaat doorgeven. ‘Wij zullen zeer secuur zijn aan wie wij leveren.’ Hij wil een betaling van enkele dubbeltjes per abonnee per maand. Ook wil hij de positie van zijn tv-concern op de langere termijn waarborgen.

related partner content for mobile comes here

‘Als Versatel een concurrerend pakket gaat aanbieden, gaan we wel twee keer nadenken’, zei SBS Broadcasting-baas Patrick Tillieux in een interview met BNR Nieuwsradio. ‘We moeten ons dan afvragen of we een nieuwe concurrent in de markt willen plaatsen of onze zenders even achterhouden. Tenzij Versatel met megasommen over de brug komt.’

De tv-bedrijven zijn met partijen in gesprek die tv-pakketten online willen gaan aanbieden aan de consument. Vrijwel alle partijen werken aan een pakket waarbij de consument één aanbieder nodig heeft voor tv, internet en telefonie.
De zenders hebben een sleutel in handen met de schakel tv. ‘Als die ontbreekt, valt de hele triple-play gedachte in duigen’, zegt Van Westerloo.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in