Goedkope mobieltjes doen het goed
Toen telecomaanbieder O2 eind vorig jaar tegen afbraakprijzen trendy mobieltjes aanbood via de winkels van partner Tchibo, namen de spionnen van T-Mobile, Vodafone en E-Plus meteen een kijkje. Zij zagen die mobieltjes als warme broodjes over de toonbank gaan. En wat hen verontrustte: deze mobieltjes waren niet uitgerust met de laatste technosnufjes, zoals radio, megapixels of een MP3-speler. Het waren gewone, simpele telefoons voor 39 euro, met een beltegoed van tien euro en een eenheidstarief van 35 eurocent per minuut. Simpel, maar doeltreffend.
Tchibo is bepaald niet de enige die de Duitse markt voor mobieltjes heeft ontdekt. Aldi en Ikea willen binnenkort hun eigen telefoon lanceren, samen met E-Plus. Lekkerland-Tobacco gaat in zee met T-Mobile. BMW en ADAC, de Duitse ANWB, onderzoeken de mogelijkheid van de lancering van een eigen telefoon. Shell geeft mobieltjes van Siemens weg aan trouwe klanten, en doet er nog een dvd bovenop. En of er nog niet genoeg concurrentie is: ook buitenlandse aanbieders staan te dringen. Easyjet en Ryanair willen in meerdere Europese landen, waaronder Duitsland, hun eigen mobiele, goedkope merktelefoon lanceren. De consument profiteert van deze marktverzadiging.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBron: Wirtschaftswoche
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid