Overslaan en naar de inhoud gaan

Goedkope mobieltjes doen het goed

Duitse telecomaanbieders krijgen het benauwd: hun markt wordt overspoeld met nieuwe, goedkope aanbieders. En de concurrentie komt vaak uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Toen telecomaanbieder O2 eind vorig jaar tegen afbraakprijzen trendy mobieltjes aanbood via de winkels van partner Tchibo, namen de spionnen van T-Mobile, Vodafone en E-Plus meteen een kijkje. Zij zagen die mobieltjes als warme broodjes over de toonbank gaan. En wat hen verontrustte: deze mobieltjes waren niet uitgerust met de laatste technosnufjes, zoals radio, megapixels of een MP3-speler. Het waren gewone, simpele telefoons voor 39 euro, met een beltegoed van tien euro en een eenheidstarief van 35 eurocent per minuut. Simpel, maar doeltreffend.

related partner content for mobile comes here

Tchibo is bepaald niet de enige die de Duitse markt voor mobieltjes heeft ontdekt. Aldi en Ikea willen binnenkort hun eigen telefoon lanceren, samen met E-Plus. Lekkerland-Tobacco gaat in zee met T-Mobile. BMW en ADAC, de Duitse ANWB, onderzoeken de mogelijkheid van de lancering van een eigen telefoon. Shell geeft mobieltjes van Siemens weg aan trouwe klanten, en doet er nog een dvd bovenop. En of er nog niet genoeg concurrentie is: ook buitenlandse aanbieders staan te dringen. Easyjet en Ryanair willen in meerdere Europese landen, waaronder Duitsland, hun eigen mobiele, goedkope merktelefoon lanceren. De consument profiteert van deze marktverzadiging.

Bron: Wirtschaftswoche

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in