Overslaan en naar de inhoud gaan

Wunder verantwoordelijk voor merkstijl en digitaal design muziekdienst Juke

Merkdesign moet ervoor zorgen dat Juke een ‘herkenbaar, toegankelijk en persoonlijk merk’ wordt.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Bureau Wunder is verantwoordelijk voor de merkstijl en het digitale design van de nieuwe muziekdienst Juke, een samenwerking tussen Talpa Radio en MediaMarkt.

related partner content for mobile comes here

De merkstijl moet ervoor zorgen dat Juke een ‘herkenbaar, toegankelijk en persoonlijk merk’ wordt, met ‘sprekende kleuren, herkenbare beelden en tips’, zodat de consument ervan wordt overtuigd dat de muziekdienst ‘zijn leven leuker maakt met de juiste muziek.’

Alef de Jong, creatief strateeg en partner van Wunder:  ‘Voor een digitaal platform, dat op vele verschillende devices en schermformaten gebruikt wordt, is het belangrijk dat er altijd relevant en consistent gecommuniceerd kan worden. Het logo van Juke is daarom eenvoudig, krachtig en verhalend. Het iconische kroontje symboliseert dat de gebruiker de ‘koning te rijk’ is. Het is daarmee een communicatie-device dat vrijer gebruikt kan worden.’ 

De kleurstelling van Juke is afgeleid van de Talpa Radio-merken (538, Sky Radio, Radio Veronica en Radio 10). Het ‘iconische’ kroontje moet als een herkenbaar statement fungeren.

De Jong: ‘Om te laten zien dat de Talpa Radio-merken bepalend zijn voor het merk Juke zijn ze subtiel, zichtbaar in de kleurstelling van Juke.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in