Is het einde nabij voor traditionele vragenlijsten?
Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken. Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid:


Dus moeten we de vragenlijst afschaffen of toch maar niet?
Natuurlijk zijn er alternatieve onderzoekstechnieken die de nodige voordelen bieden. Neurowetenschap kan bijvoorbeeld helpen om het onderbewustzijn in kaart te brengen. En social intelligence maakt ons minder afhankelijk van het geheugen van mensen. We kunnen immers hun internetgedrag aflezen zonder dat we ernaar hoeven te vragen.
Maar helaas brengt het gebruik van nieuwe technieken ook een aantal nadelen met zich mee. Want hoewel er een enorme hoeveelheid data beschikbaar is, is de herkomst ervan niet altijd duidelijk. Bovendien is technologie niet foutloos en kan big data niet achteloos aangenomen worden voor de waarheid.
Resultaten van vragenlijsten zijn transparant en worden bovendien zo ingericht dat ze zich focussen op de markt die voor jouw merk van belang is. Dus ondanks de hype zijn er nog te veel vragen rondom alternatieve onderzoeksmethodes om de vragenlijst zomaar aan de kant te zetten.
Meer weten over de voor- en nadelen van nieuwe technieken versus de klassieke vragenlijst? Lees hier het paper ‘Do we still need to ask questions?’
Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken. Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid