Overslaan en naar de inhoud gaan

WPP neemt belang in comScore

De grootste communicatieholding ter wereld wil stappen maken in online bereiks- en campagnemeting.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

WPP kondigde gisteren aan dat dochterbedrijf Kantar een strategische alliantie aangaat met het Amerikaanse comScore. Daarvoor heeft WPP een belang genomen van &;tussen 15 en 20 procent&; in comScore. De alliantie moet het volgende hoofdstuk betekenen in crossmedia bereiks- en campagnemetingen door producten, technologie, data en onderzoekspanels van beide meetinstituten aan elkaar te verbinden. 

Een van de doelen is om met de combinatie comScore&;s kracht in online metingen te koppelen aan Kantar&;s tv-onderzoeken in onder meer de Europese markt.

WPP wil verder digitaliseren. Momenteel is het digitale inkomen zo&;n 35 procent van het totaal (6 miljard dollar in 2013)). Het concern wil binnen vijf jaar naar 40-45 procent.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in