Overslaan en naar de inhoud gaan

GfK verzorgt Twitter TV Ratings voor SPOT

GfK Twitter TV Ratings laten zien over welke Nederlandse TV-programma’s en -zenders het meest getwitterd wordt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanaf vandaag publiceert SPOT iedere week een ranking van de meest populaire Nederlandse TV programma’s en -zenders op basis van het aantal tweets. Deze GfK Twitter TV Ratings laten zien over welke Nederlandse TV programma’s en zenders het meest getwitterd wordt. De GfK Twitter TV Ratings zijn vanaf nu wekelijks te vinden op de website van SPOT. 

related partner content for mobile comes here

SPOT startte in maart 2013 al met &;&;. Dat kwam tot stand in samenwerking met Remotely.tv. GfK neemt het stokje nu over met een meer uitgebreid onderzoek. 

De GfK Twitter TV Ratings laten per programma en zender zien hoeveel mensen erover getwitterd hebben. De cijfers geven inzicht in het aantal Tweets, het aantal unieke twitteraars, het aantal twitteraars dat een Tweet heeft gezien en het aantal impressies. De GfK Twitter TV Ratings bestaan uit: 

Top 20 TV programma’s waarover het meest getwitterd is
Top 15 TV zenders met de meeste Tweets  

Michel van der Voort, directeur SPOT benadrukt de functie van Twitter als aanvulling op TV kijken: &;Twitter verhoogt de betrokkenheid van de TV-kijker en stimuleert discussies van TV-kijkers onderling. Met de wekelijkse rapportages wordt  de wederzijds versterkende werking en relatie tussen TV en Twitter nog inzichtelijker.&

Door middel van een uitgebreide studie gedurende een lange periode in verschillende landen, onderzoekt GfK de relatie en afhankelijkheid tussen Twitter en het TV-bereik. Voor een groot aantal TV-programma’s is de relatie tussen Twitter en TV geanalyseerd.

De resultaten van Deze GfK Twitter TV Study zijn te bekijken.  

Dit zijn de resultaten van week 6 op programmaniveau (top 20):

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in