Overslaan en naar de inhoud gaan

Publicis Groupe lanceert Publicis.Sapient

De Franse reclameholding heeft de overname van Sapient afgerond.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

werd bekend dat Publicis Groupe  3,7 miljard dollar (3 miljard euro) betaalt voor het moederbedrijf van SapientNitro. Daarmee is Publicis

De nieuwe digitale tak gaat Publics.Sapient heten en Alan Herrick, Sapient’s ceo en co-chairman, gaat de scepter zwaairen. Ook komt hij in het nieuwe Publicis-management Directoire+.

related partner content for mobile comes here

Herrick noemt de combinatie ‘de grootste verandering’ in de markt ooit. ‘Niemand komt in de buurt bij deze deal.’

Digitale consulting
De grote communicatieholdings richten zich steeds meer op digitale advertising, omdat grote merken hun doelgroepen meer online en via smartphones proberen te bereiken.. Daarbij zien ze meer en meer concurrentie van Google en Facebook. De overname van het tech-geörienteerde Sapient door het Franse concern is daarvan een uitvloeisel. Daarnaast gaat Publicis Groupe met het inlijven van Sapient ook de concurrentie aan met bedrijven op het gebied van digitale consulting.

Publicis nam Sapient over nadat de fusie met Omnicom afgelopen zomer mislukte. Amerikaanse analisten vroegen zich bij het bekendmaken van de overeenkomst met Sapient af of een investering van 3,7 miljard dollar niet veel te veel is voor Publicis en meenden dat het verstandig zou zijn eerst de operationele problemen op te lossen alvorens zo’n enorme investering te doen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in