Overslaan en naar de inhoud gaan

Reputatie van Rabobank is in vrije val geraakt

Bank valt ver terug op ranglijst Reputation Institute.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De reputatie van de Rabobank is in een vrije val geraakt. Waar de bank in 2013 nog een trotse 4e plaats op de reputatieranglijst van het Reputation Institute bezette, is hij in de teruggevallen tot een schamele 16e positie.

related partner content for mobile comes here

Ook is de reputatie van de Rabobank niet langer meer leidend onder Nederlandse financiële instellingen. Die positie is overgenomen door ING.

Volledig verdwenen

De erosie van de reputatie van de Rabobank uit zich niet alleen in de overall-score op de reputatieranglijst van het instituut van Cees van Riel. Ook als naar de verschillende onderdelen wordt gekeken die bepalend zijn voor de algemene reputatie is het verlies zichtbaar. Twee jaar terug stond de Rabobank nog in 5 van de 7 sub-lijstjes in de top-5. Nu is het volledig verdwenen uit de top-5 van deze sub-lijsten.

Philips opnieuw 1e

In de top van de ranglijst van Van Riel is er weinig verandering te bespeuren. Philips staat voor de 8e keer op rij op de eerste plaats, een prestatie die volgens het reputation instiitute ongeëvenaard is wereldwijd.

Toch waarschuwt het insituut dat de Philips moet uitkijken voor de concurrentie van FrieslandCampina en ASML. Dit laatste bedrijf heeft zich dit jaar in de top genesteld en leidt in 3 van de 7 sub-lijsten: innovatie, werkgeverschap en leiderschap.

Over het onderzoek

Het onderzoek naar de reputatie van Nederlandse bedrijven is een onderdeel van de wereldwijde reputatiestudie in meer dan 40 landen van het Reputation Institute. Hiervoor wordt gekeken naar zowel het gevoel van mensen bij een bedrijf, als naar de rationalisatie van dit gevoel door zeven “reputatie-aanjagers”: 1) producten & diensten, 2) innovatie, 3) werkomgeving, 4) corporate governance, 5) maatschappelijk verantwoord ondernemen 6) leiderschap en 7) financiële prestaties. Elk bedrijf is door minimaal 300 mensen die de onderneming kennen op deze elementen beoordeeld.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in