Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat heb je eigenlijk aan een Effie? (1)

Vijf vragen aan Etcetera's Dick van der Lecq in het eerste van vijf korte interviews.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dick van der Lecq is directeur van Etcetera, vice-voorzitter van de VEA en winnaar - met zijn bureau - van drie Gouden Effies.

related partner content for mobile comes here

1. Wat heeft het winnen van een Effie voor jouw bureau betekend?

‘Heel veel. Commerciële creativiteit is ons handelsmerk geworden. De Effie-waardigheid van ons werk  is een graadmeter geworden voor onze performance. Zowel voor onszelf als voor onze opdrachtgevers.’

2. Wat was de kracht van jouw winnende cases?

‘We mochten er één voor Essent en twee voor T-Mobile in ontvangst nemen. De kracht van de cases zit vooral in Essent en T-Mobile zelf. Als bureau zijn we altijd op zoek naar de verborgen kracht en energie van bedrijven en merken. En we brengen ze hiermee naar hun tipping point.’ 

3. Welke tips heb je voor inzenders van dit jaar?

‘Kijk de kunst van het Effie winnen goed af bij winnaars en cases uit voorgaande jaren. Op de Effie-site vind je veel referentiecases. En ook de – de Effie app - geeft veel informatie en tips voor het schrijven van een winnende case.’

4. En wat moeten inzenders absoluut niet doen?

‘In mijn enthousiasme over verkoopresultaten ben ik weleens vergeten om de case heel secuur op te bouwen vanuit doelstelling, communicatieresultaat naar sales. Elke stap moet bewezen worden. Blijf kritisch dus, juist bij goede cijfers.’

5. Welke Effie-case vind je het sterkst tot op heden? 

‘Dat weet ik nog niet. Maar ik hoop dat er veel Effie-cases zijn ingezonden vanuit nieuwe generatie campagnes en bureaus.’

Tot kunnen adverteerders en bureaus hun cases inzenden om mee te dingen naar de EffieAwards 2015 van BVA en Vea.

De EffieAwards worden dit jaar op 13 oktober uitgereikt tijdens het door Adfo Groep, Vea en BVA gezamenlijk georganiseerde  in het Concertgebouw te Amsterdam aan het Museumplein. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in