Overslaan en naar de inhoud gaan

38% van ontslagen werknemers klaagt publiekelijk over voormalig werkgever

Millennials meer geneigd negatieve ervaringen te delen dan generaties voor hen
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Meer dan de helft (54%) van de mensen die in hun leven zijn ontslagen geeft  aan dat dit van negatieve invloed is op het beeld dat ze van het bedrijf hebben.

Millennials zijn meer geneigd te klagen dan de generaties voor hen, 58 procent tegenover 52 procent. Bovendien deelt driekwart (73%) van de millennials die negatiever over hun oude werkgever dit via over sociale media, reviewsites en in persoonlijke en professionele netwerken. Bij de ‘babyboomers’ is dit licht minder, 70%

De gedeelde negatieve ervaringen met een bedrijf kunnen van invloed zijn op de verdere werving van werknemers. Meer dan de helft van de mensen die een baan zoeken, oriënteert zich eerst via internet en sociale media om meer over merkidentiteit en de bedrijfscultuur van de werkgever te leren.  82 procent van de werkzoekenden geeft zelfs aan dat ze gedurende hun onderzoek naar een mogelijke werkgevers reviewsites bezoeken

Maar liefst 91% van de werkzoekenden zegt dat slechte recensies en ervaringen op sociale media  schadelijk voor het ‘werkgeversmerk’ zijn, net zoals een slechte website dat is.

Welke sociale media gebruiken werkzoekenden om meer informatie over een werkgever te zoeken?

  • Facebook - 70 procent
  • LinkedIn - 67 procent
  • Google+ - 61 procent
  • Twitter - 41 procent
  • Instagram - 29 procent
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in