Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw: Tinder voor PR, app om verhalen te pitchen bij journalisten

Anoniem het medium voor je verhaal zoeken
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Amerikaanse bedrijf Upitch brengt een Tinder-achtige app op de markt speciaal voor het pitchen van verhalen bij journalisten. ‘We hebben de eenvoudige, elegante, anonieme aanpak van Tinder genomen, maar aangepast aan de behoeften van de PR-gemeenschap’, claimt het bedrijf.

related partner content for mobile comes here

Met de app kunnen organisaties en merken hun verhalen anoniem aanbieden. De journalisten krijgen die via de app gepresenteerd, en door te swipen kunnen ze aangeven of ze het verhaal interessant vinden of niet. Als dat wel zo is worden ze via de app in contact met de afzender gebracht.

Voorkeuren en filters

De journalisten kunnen filters aanbrengen en voorkeuren opgeven voor locatie of media opgeven. En zal een betaalde premium versie voor PR-gebruikers te zijn. 

De tinder-app voor PR werd eerder dit jaar al door Upitch en Hunter Schwarz van The Washington Post maakte melding van de app via Twitter, met de zin *swipes left until thumb falls off*. Ofwel: geen enkele match.

Tekstuele variant

Of de app in Nederland beschikbaar komt is nog maar de vraag, en wellicht maakt dat ook niet uit. De PR-wereld heeft namelijk al een prima tekstuele variant in de vorm van een een korte zin. De journalist kan dan zelf beslissen of hij verder leest. Deze  zogenoemde ‘kop’ is vaak te vinden boven persberichten. 

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in