Verkoop van douchegels stijgt door opkomst metrosexueel


Het onderzoeksbureau ) analyseerde voor de studie ‘What’s Hot Around the Globe: Insights on Growth in Personal Care’ aankopen in 56 landen in bijna 60 categorieën en vond bijvoorbeeld dat de verkoopwaarde van douchegels, één van de snelst groeiende categorieën in persoonlijke verzorging wereldwijd, groeide met 7 procent in 2003, voornamelijk op basis van de sterke verkoop van producten die op mannen gericht zijn.
‘Vrouwen zijn niet de enigen die veel aandacht besteden aan persoonlijke verzorging’, aldus Jane Perrin, managing director global services bij ACNielsen. ‘In vele landen waar de studie uitgevoerd werd, had de in-troductie van nieuwe producten die op mannen gericht zijn een duidelijke invloed op de groei in categorieën in persoonlijke verzorging. Het zogenaamde ‘metrosexuele’ fenomeen heeft beslist een impact.’ De term ‘metrosexueel’ werd geïntroduceerd door trendgoeroe Marian Salzman en referteert aan een man uit de stad, met een sterk esthetisch gevoel die veel tijd en geld spendeert aan zijn uiterlijk en levensstijl.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid