Overslaan en naar de inhoud gaan

Verkoop van douchegels stijgt door opkomst metrosexueel

Mannen interesseren zich steeds meer voor persoonlijke verzorging. De opkomst van deze zogenaamde metrosexuelen heeft tot gevolg dat de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het ) analyseerde voor de studie ‘What’s Hot Around the Globe: Insights on Growth in Personal Care’ aankopen in 56 landen in bijna 60 categorieën en vond bijvoorbeeld dat de verkoopwaarde van douchegels, één van de snelst groeiende categorieën in persoonlijke verzorging wereldwijd, groeide met 7 procent in 2003, voornamelijk op basis van de sterke verkoop van producten die op mannen gericht zijn.

related partner content for mobile comes here

‘Vrouwen zijn niet de enigen die veel aandacht besteden aan persoonlijke verzorging’, aldus Jane Perrin, managing director global services bij ACNielsen. ‘In vele landen waar de studie uitgevoerd werd, had de in-troductie van nieuwe producten die op mannen gericht zijn een duidelijke invloed op de groei in categorieën in persoonlijke verzorging. Het zogenaamde ‘metrosexuele’ fenomeen heeft beslist een impact.’ De term ‘metrosexueel’ werd geïntroduceerd door trendgoeroe Marian Salzman en referteert aan een man uit de stad, met een sterk esthetisch gevoel die veel tijd en geld spendeert aan zijn uiterlijk en levensstijl.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in