Overslaan en naar de inhoud gaan

Veel klantenclubs ontberen succescriteria

Klantenclubs zijn populair, ook bij onze oosterburen. In praktijk hangen ze er vaak een beetje bij en zien aanbieders mogelijke gevaren…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Klantenclubs zijn succesvol, in termen van klanttevredenheid, maar worden nog niet altijd voor vol aangezien. Ze zouden bijvoorbeeld het fundament onder een crm programma moeten zijn, maar zijn dat in praktijk zelden of nooit.
Wat vaak ontbreekt, zijn duidelijke doelen. Vol enthousiasme begint men met klinkende evenementen, waarna de euforie al snel het kookpunt bereikt. Maar wat dan? Wat wil je na een jaar met de klantenclub? En wat na vijf jaar? Wat zijn de werkelijke succescriteria?
Los daarvan, er kleven ook gevaren aan de klantenclub. Bijvoorbeeld dat de klanten die deel uitmaken van de club, een te pregnante voorkeursbehandeling krijgen. Zij worden verwend, de andere klanten krijgen te weinig aandacht of voelen zich tekort gedaan.
Vaak ook hebben bedrijven die met een klantenclub zijn begonnen, niet nagedacht over de vraag wat te doen als het aantal clubleden veel lager of hoger uitvalt dan gedacht. Dat kan problemen opleveren waardoor enthousiaste clubleden teleurgesteld kunnen worden.

related partner content for mobile comes here

Bron: Direct Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in