Overslaan en naar de inhoud gaan

Gezin is een belangrijke DMU

In het gezin van tegenwoordig wordt heel wat overlegd. Adverteerders houden daar weinig rekening mee, en richten zich meestal op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De decision making unit kennen we uit de wereld van de b-to-b. Daar weet men wat het is om reclame te richten op meerdere personen tegelijk. Maar het begrip leent zich ook uitstekend voor de consumentenmarkt. Steeds meer beslissingen worden in gezinsverband genomen. Of het nu gaat om vakanties, een andere auto of een nieuwe camera, over heel veel aankopen mogen verschillende gezinsleden hun zegje doen. Toch richten de meeste adverteerders zich nog steeds op individuen. En dat terwijl ze zich eigenlijk zouden moeten verdiepen in de strategieën die in gezinsverband worden gevolgd om tot aankoopbeslissingen te komen. Wat is de inbreng van de verschillende leden van het gezin? En hoe verlopen de processen? Zo kan er bijvoorbeeld sprake van een uitruil (de een beslist over aankoop A als de ander aankoop B mag doen). Maar er kan ook een compromis worden gesloten of een taakverdeling bestaan, waarbij ieder zijn eigen expertise heeft. Maar wat de strategie ook is, het is voor adverteerders zeker de moeite waard om zich in de dmu ‘gezin’ te verdiepen.

related partner content for mobile comes here

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in