Overslaan en naar de inhoud gaan

Vakantievierder neemt geen genoegen met lage service bij lage prijs

Reisaanbieders die lager dan een 8 krijgen van hun klanten scoren onder maat, meent Opiness.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

12.000 mensen stemden voor de , een verkiezing van het onderzoekbureau van de beste aanbieder van diverse soorten vakanties.

related partner content for mobile comes here

Opiness: ‘Opvallend was dat de winnaars van de Vakantie Awards bijna allemaal een 9 of hoger scoorden. Ongekend hoge rapportcijfers voor Nederlanders. Reisaanbieders die lager dan een 8 krijgen van hun klanten scoren letterlijk onder maat.’

Linda Schulte, van Opiness over de resultaten: ‘De vakantie moet aan de verwachtingen voldoen ongeacht wat men heeft betaald. Dit is ook te zien bij de online prijsvechters die het niet alleen meer op prijs winnen. Service blijkt steeds belangrijker, ongeacht de prijs.’

Dit zijn de winnaars per segment:

Cruise rederij: Holland America Line 9,3 (517 reviews)

Sunweb Vakanties: 9,0 (118 reviews)

Hotelketens: RIU Hotels 9,1 (1092 reviews)

Vliegtickets: Vliegtickets.nl 9,1 (292 reviews)

Wat vinden consumenten het belangrijkst?

1. Verwachtingen waarmaken is het meest belangrijke aspect voor de consument als het om vakantie gaat. Vakanties zijn een high interest product voor de consument waar veel geld naar toe gaat. Het geleverde moet dan ook perfect zijn en aansluiten bij wat er is beloofd.

2. De reisaanbieders die het volgens de stemmers het beste doen hebben medewerkers die ‘hun beste beentje voor zetten. De attente hostess, de lokale reisleiding met kennis van zaken, de gezellige buschauffeur, en de crew die gemist wordt na de vakantie maken het verschil en optimaliseren de klantbeleving.’ Het is het personeel dat ervoor zorgt of het bedrijf wordt aangeraden in de reviews, meent Opiness.

3. De details en de extra’s worden ook belangrijk gevonden. Zoals: goed eten, ‘ontzorgt’ worden, probleemloosheid ervaren en goede after-mails. Deze extra aandacht wordt opgemerkt en zijn de reden voor de zeer hoge cijfers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in