Overslaan en naar de inhoud gaan

Premier Foods: wel extra aandacht voor kleine merken

Britse foodfabrikant verdubbelt daarom zijn marketingbudget.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De laatste 18 maanden sneden fabrikanten als Procter & Gamble en Unilever in hun merkenportfolio, om zich te kunnen concentreren op de sterkste en grootste merken.

related partner content for mobile comes here

Maar het Britse (eigenaar van merken als Cadbury, Bisto, Batchelors) heeft nu besloten om in de kleinere merken te investeren, in plaats van ze de nek om te draaien.

Alex Whitehouse, grocery managing director bij Premier Foods, zegt tegen Marketingweek: ‘Ik ben niet van plan om te snijden in de kleinere merken. Het draait om het bouwen van merken. En wanneer die cirkel compleet is, denk ik dat je een erg gezonde business hebt,’ Hij noemt Homepride als voorbeeld, een sausmerk dat voor het eerst in jaren een televisiecommercial kreeg.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.



Het bedrijf heeft de afgelopen maanden het marketingbudget verdubbeld in vergelijking met vorig jaar.

Aanval op discount
Daarnaast hoopt de fabrikant dat de grote supermarkten als Tesco het aanbod op hun schappen zullen versimpelen, als tactiek tegen discounters als Lidl en Aldi.

Waarbij alleen de producten overblijven die snel verkopen. In de praktijk betekent dit dat ze producten van kleinere fabrikanten zullen schrappen ten faveure van de grotere. En dat kan een voordeel zijn voor een partij als Premier Foods.

Premier Foods levert overigens ook merken aan Aldi en Lidl, maar is nog niet zeker of dit tijdelijk of structureel zal zijn. ‘We blijven toch een merkenbouwer’, aldus de fabrikant.

Bronnen: Marketingweek, Warc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in