Overslaan en naar de inhoud gaan

Twinspot effectiever dan enkelvoudige reclame

Twinspots scoren hoger op reclameherkenning dan enkelvoudige tv-commercials. De Ster en de Universiteit van Amsterdam concluderen dat uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De tag-on van twinspots wordt vooral ingezet om een ´extra boodschap´ te communiceren, bijvoorbeeld een lijnextensie of actie. Tweederde van de tag-ons heeft hetzelfde product of merk als onderwerp als de hoofdcommercial. Eenderde van de tag-ons wordt juist gebruikt om een ander product onder de aandacht te brengen.

related partner content for mobile comes here

De effictiviteit van de twinspots is in een experimentele opzet getest. Drie groepen respondenten hebben verschillende montages van spots te zien gekregen in reclameblokken tussen programma´s door.

Twinspots blijken op verschillende vlakken effectiever in vergelijking met reguliere commercials. Er worden indicatieve effecten gevonden op de spontane product- en merkherinnering. Een significant effect is volgens de onderzoekers te zien op reclameherkenning: die stijgt door de inzet van de twinspot. Het verschil in herkenning geldt ook voor twinspots die in twee delen zijn uitgezonden in vergelijking met de twee commercialdelen aan elkaar gepresenteerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in