Twinspot effectiever dan enkelvoudige reclame
De tag-on van twinspots wordt vooral ingezet om een ´extra boodschap´ te communiceren, bijvoorbeeld een lijnextensie of actie. Tweederde van de tag-ons heeft hetzelfde product of merk als onderwerp als de hoofdcommercial. Eenderde van de tag-ons wordt juist gebruikt om een ander product onder de aandacht te brengen.
De effictiviteit van de twinspots is in een experimentele opzet getest. Drie groepen respondenten hebben verschillende montages van spots te zien gekregen in reclameblokken tussen programma´s door.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaTwinspots blijken op verschillende vlakken effectiever in vergelijking met reguliere commercials. Er worden indicatieve effecten gevonden op de spontane product- en merkherinnering. Een significant effect is volgens de onderzoekers te zien op reclameherkenning: die stijgt door de inzet van de twinspot. Het verschil in herkenning geldt ook voor twinspots die in twee delen zijn uitgezonden in vergelijking met de twee commercialdelen aan elkaar gepresenteerd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid