Overslaan en naar de inhoud gaan

Travelbird zet kunstmatige intelligentie in om reiservaring te verbeteren

Dankzij AI kunnen reisexperts meer tijd besteden aan contact met reizigers.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

is met ingang van april een samenwerking aangegaan met AI specialist om Artificiële Intelligentie (AI) in te voeren bij de klantendienst. 

related partner content for mobile comes here

DigitalGenius voorziet de boekingsadviseurs van TravelBird van een AI-assistent die helpt bij het uitvoeren van dagelijkse taken, zoals tagging en veelgestelde vragen beantwoorden. Hierdoor kunnen de reis- en boekingsadviseurs van Travelbird meer tijd besteden aan het contact met reizigers.

Daarnaast hoopt het bedrijf ook dat de productiviteit zal stijgen, wat zal leiden tot een positievere werkervaring voor reis- en boekingsadviseurs. De snelle groei van TravelBird heeft geleid tot een sterke toename van het aantal vragen. De klantendienst ontvangt jaarlijks 900 duizend inkomende vragen, die worden beantwoord in 11 landen per e-mail, telefoon en sociale media. 

Symen Jansma, ceo en oprichter van TravelBird. 'We willen onze reizigers steeds beter van dienst zijn, dit houdt in: snelle reactietijd op reizigersvragen en een gepersonaliseerde service. Met onze samenwerking met DigitalGenius laten we computers doen waar ze het best in zijn en laten we het nodige menselijke aspect over aan onze experts.'

In de toekomst verwacht TravelBird dat AI op grote schaal bij grote bedrijven gebruikt zal worden om te voldoen aan de eisen van de klantenservice. 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in