Top of Flop: Telfort Mobiel


Telfort staat voor hoge kwaliteit (van het mobiele KPN-netwerk) tegen een aantrekkelijke prijs.
In communicatie wordt dit al enige tijd gepersonifieerd door een wat naïeve maar altijd positieve, zwaar door de crisis geraakte ex-miljonair, die bij Telfort de kwaliteit vindt die hij gewend is, maar dan supervoordelig. De laatste commercial uit de reeks (Telfort Mobiel, bellen na 10 minuten gratis) is onder de loep gelegd.
De sport scoort uitstekend in het add+impact-model van MarketResponse. Op attention (attentiewaarde) en bonding (versterking van de band tussen merk en consument) scoort de spot prima volgens het onderzoeksbureau.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Origineel en leuk
Deze spot is origineel en leuk en slaagt er goed in om de aandacht te pakken. Dat komt door de setting, het verhaal en zeker ook door het acteerwerk van de acteurs. Kijkers begrijpen de grappen en omdat de grappen/storyline goed vervlochten zijn met de boodschap, wordt die boodschap prima opgepakt.
Band met merk
De spot slaagt er in de band met het merk Telfort te versterken. Consumenten zijn positief over de executie, vinden de spot leuk en dat straalt positief af op het merk. Daarnaast zien we dat de boodschap (goede kwaliteit, supervoordelig) relevant is en op een geloofwaardige manier wordt gecommuniceerd. De spot vertelt bovendien ook iets nieuws over Telfort Mobiel (na 10 minuten gratis bellen). Ook dit vergroot de relevantie van de spot en het merk.
Lees de hele Top en Flop in Tijdschrift voor Marketing, nummer 10.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid