Overslaan en naar de inhoud gaan

Top of Flop: Telfort Mobiel

MarketResponse onderzocht voor Tijdschrift voor Marketing of de laatste commercial van Telfort (Telfort Mobiel, bellen na 10 minuten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Telfort staat voor hoge kwaliteit (van het mobiele KPN-netwerk) tegen een aantrekkelijke prijs.
In communicatie wordt dit al enige tijd gepersonifieerd door een wat naïeve maar altijd positieve, zwaar door de crisis geraakte ex-miljonair, die bij Telfort de kwaliteit vindt die hij gewend is, maar dan supervoordelig. De laatste commercial uit de reeks (Telfort Mobiel, bellen na 10 minuten gratis) is onder de loep gelegd.

related partner content for mobile comes here

De sport scoort uitstekend in het add+impact-model van MarketResponse. Op attention (attentiewaarde) en bonding (versterking van de band tussen merk en consument) scoort de spot prima volgens het onderzoeksbureau.

Origineel en leuk
Deze spot is origineel en leuk en slaagt er goed in om de aandacht te pakken. Dat komt door de setting, het verhaal en zeker ook door het acteerwerk van de acteurs. Kijkers begrijpen de grappen en omdat de grappen/storyline goed vervlochten zijn met de boodschap, wordt die boodschap prima opgepakt.

Band met merk
De spot slaagt er in de band met het merk Telfort te versterken. Consumenten zijn positief over de executie, vinden de spot leuk en dat straalt positief af op het merk. Daarnaast zien we dat de boodschap (goede kwaliteit, supervoordelig) relevant is en op een geloofwaardige manier wordt gecommuniceerd. De spot vertelt bovendien ook iets nieuws over Telfort Mobiel (na 10 minuten gratis bellen). Ook dit vergroot de relevantie van de spot en het merk.

Lees de hele Top en Flop in , nummer 10.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in