Tijdsbesteding aan gaming groeit


Dat is althans de uitkomst van onderzoek dat marktonderzoeksbureau Newzoo gisteren presenteerde tijdens het door Hyves en IJsfontein georganiseerde Kids Insight Event.
Directeur Peter Warman van Newzoo verklaart de stijging als gevolg van de toename aan beschikbare beeldschermen waardoor games steeds beter toegankelijk zijn. Dat biedt volgens Warman veel mogelijkheden voor adverteerders: 'Als merk weet je welke tijdschriften je doelgroep leest, naar welke tv zij kijken of welke radio zij luisteren. Nu blijkt dat de tijd besteed aan gamen dermate stijgt, is het dus ook belangrijk dit medium op te nemen in dit rijtje.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaarten Naaijkens van Hyves liet blijken met de resultaten aan de slag te willen: “In onze nieuwe positionering richten wij ons specifiek op de doelgroep jonger dan 20. Uit een onderzoek van Qrius bleek onlangs dat in de doelgroep 6 tot 9 jaar 45% zelfs elke dag games speelt. We zijn dan ook van plan om binnenkort ons games aanbod hier beter op aan te laten sluiten, zowel op desktop als mobiel.”
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid