Overslaan en naar de inhoud gaan

Tijdsbesteding aan gaming groeit

Nederlanders besteden 68% meer tijd aan gaming dan drie jaar gelden. Dit gaat ten koste van de tijd die ze besteden aan rtv en print, die…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is althans de uitkomst van onderzoek dat marktonderzoeksbureau Newzoo gisteren presenteerde tijdens het door Hyves en IJsfontein georganiseerde Kids Insight Event.

related partner content for mobile comes here

Directeur Peter Warman van Newzoo verklaart de stijging als gevolg van de toename aan beschikbare beeldschermen waardoor games steeds beter toegankelijk zijn. Dat biedt volgens Warman veel mogelijkheden voor adverteerders: 'Als merk weet je welke tijdschriften je doelgroep leest, naar welke tv zij kijken of welke radio zij luisteren. Nu blijkt dat de tijd besteed aan gamen dermate stijgt, is het dus ook belangrijk dit medium op te nemen in dit rijtje.’

Maarten Naaijkens van Hyves liet blijken met de resultaten aan de slag te willen: “In onze nieuwe positionering richten wij ons specifiek op de doelgroep jonger dan 20. Uit een onderzoek van Qrius bleek onlangs dat in de doelgroep 6 tot 9 jaar 45% zelfs elke dag games speelt. We zijn dan ook van plan om binnenkort ons games aanbod hier beter op aan te laten sluiten, zowel op desktop als mobiel.”

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in