Tijdschriftadvertentie op tablet even effectief


Advertenties in een 'platte' PDF-versie van een tijdschrift op de tablet zijn net zo effectief als reclame in printedities. Dit blijkt uit onderzoek van Sanoma Media en Intomart GfK. Het onderzoek legde vier advertenties (tablet versus print) naast elkaar om tot de conclusie te komen dat er geen significant verschil is in reclame-effect. Uit het onderzoek blijkt wel lezers het print- en tablettijdschrift verschillend ervaren. Maar dit lijkt niet van invloed te zijn op de reclame-effectiviteit.
Woordvoerster van Sanoma, Nathalie Krüger, zegt dat enkele tijdschriften van Sanoma al meer content toevoegen aan de pdf-versies (video’s bijvoorbeeld) maar bij advertenties gebeurt dat nog niet. De uitgever heeft dan ook geen ervaring met het reclame-effect van 'rich-ads' in tabletversies van tijdschriften. Krüger: ' In iPad-apps zoals NU.nl, Styletoday en NUsport hebben we daar uiteraard wel ervaring mee, maar daar kunnen we geen vergelijking maken met het effect in een tijdschrift. Dat zou appels met peren vergelijken zijn.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe volledige onderzoeksresultaten zijn hier te vinden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid