Overslaan en naar de inhoud gaan

Tijdschriftadvertentie op tablet even effectief

De tablet als platform lijkt geen invloed te hebben op de reclame binnen tijdschriften.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Advertenties in een 'platte' PDF-versie van een tijdschrift op de tablet zijn net zo effectief als reclame in printedities. Dit blijkt uit onderzoek van Sanoma Media en Intomart GfK. Het onderzoek legde vier advertenties (tablet versus print) naast elkaar om tot de conclusie te komen dat er geen significant verschil is in reclame-effect. Uit het onderzoek blijkt wel lezers het print- en tablettijdschrift verschillend ervaren. Maar dit lijkt niet van invloed te zijn op de reclame-effectiviteit.

related partner content for mobile comes here

Woordvoerster van Sanoma, Nathalie Krüger, zegt dat enkele tijdschriften van Sanoma al meer content toevoegen aan de pdf-versies (video’s bijvoorbeeld) maar bij advertenties gebeurt dat nog niet. De uitgever heeft dan ook geen ervaring met het reclame-effect van 'rich-ads' in tabletversies van tijdschriften. Krüger: ' In iPad-apps zoals NU.nl, Styletoday en NUsport hebben we daar uiteraard wel ervaring mee, maar daar kunnen we geen vergelijking maken met het effect in een tijdschrift. Dat zou appels met peren vergelijken zijn.'

De volledige onderzoeksresultaten zijn te vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in