Overslaan en naar de inhoud gaan

The one that got away

De favoriete campagnes en de net-niet Cannes-winnaars werden getoond en besproken in Eye Amsterdam. Welk een creativiteit,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Orange Lions en ADCN hadden ‘The one that got away’ georganiseerd, met werk dat in Cannes geen Lion won of misschien niet eens was ingezonden. Maar Orange Lions en ADCN wilden dit werk toch vieren. 

Een volle filmzaal in het glorieuze Eye filmmuseum, te Amsterdam, twee stoelen met sprekers en de ene na de andere licht geniale case. Plus Kerrie Finch van FinchFactor die - uitgaande van de zaal, op hilarische wijze - de zaak aan elkaar motherfuckte. En - godzijdank het tempo erin hield. Finch, tegen een andere spreker, licht geparafraseerd: &;Ja prima allemaal maar de winnaars willen we nu. Hallo! De winnaars kunnen door... Hallo. Ja. Nu kan ie. Kom maar door maar door met die winnaars. Je kan het...&;

Like a girl
Een zwaar ontroerende case (als je alweer op de reacties in de zaal mocht afgaan) was die waarin de negatieve lading benadrukt werd van het begrip ‘Like a girl’. Het werd aandragen door Gijs de Beus, Cannes Lions jurylid en Director of Strategy bij Havas Media, en is gemaakt door Leo Burnett voor Always (femine products and menstrual information).
Kort: we zien meisjes voor - en vrouwen na de pubertijd reageren op de vraag, ‘Rennen, vechten en gooien als een meisje, kun je dat eens voordoen?’ De meisjes doen dat fanatiek en op hun best. De vrouwen doen dat, in de woorden van De Beus, ‘overdreven onhandig en verwijfd’. Daaruit blijkt dat zij, iets doen ‘als een meisje’, een negatieve waarde geven, en, zegt De Beus, ‘dat er dus met betrekking tot hun zelfbeeld iets mis is gegaan in die belangrijke ontwikkelingsjaren.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in