Overslaan en naar de inhoud gaan

Lemon Scented Tea maakt campagne voor Nuon als vernieuwende duurzame speler

De energieleverancier wil laten zien dat ze steeds meer duurzame energie opwekt uit de Nederlandse zon, water en wind.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ook wil Nuon in de campagne vaak nog onbekende duurzame verhalen vertellen. De campagne is onderdeel van de veranderstrategie die Lemon Scented Tea samen met Nuon heeft ontwikkeld.

Ook speelt deze campagne direct in op een verandersuggestie vanuit klanten. Nuon ziet energie als de mogelijkheid om iets te veranderen. Daarom zijn ze de dialoog aangegaan met klanten door te vragen: &;Wat mogen wij voor u veranderen?&;. Een van de top 3 antwoorden van klanten was: zorg voor meer duurzame energie. Friso Westenberg, Head of Marketing & Communication: &;Dat was voor ons een teken. Wij vinden het belangrijk dat onze klanten zich gehoord voelen. Bovendien zien wij het als onze taak om Nederland te helpen verduurzamen door slim om te gaan met onze energiebronnen. Want wij willen dat ook de komende generaties kunnen genieten van een schonere wereld.&;

related partner content for mobile comes here

Lemon Scented Tea maakte de nieuwe tv-commercial waarin de duurzame projecten van Nuon een hoofdrol spelen. Gijsbregt Vijn, managing partner: &;De commercial vertelt de duurzame verhalen van Nuon die maar weinig mensen kennen. Zo heeft Nuon aan het begin gestaan van de opwek van groene stroom en bouwden ze meer dan 30 jaar geleden al het eerste windpark van Nederland. Daar mag je best trots op zijn.&; Naast verhalen over wat Nuon allemaal heeft gedaan, speelt de commercial ook in op de toekomst door te laten zien dat Nuon steeds meer groene stroom gaat opwekken.

Dossier Duurzame Energie
Speciaal voor de campagne heeft Lemon Scented Tea samen met Nuon het Dossier Duurzame Energie ontwikkeld, een platform met artikelen, video’s en infographics over de wereld van duurzame energie. Ella Hollander-Jalil, Marketing Communication Team Manager bij Nuon: &;Er is nog altijd veel discussie over stroom. Daarom willen wij juist heel transparant zijn over wat we doen, en hoe. Dat betekent niet alleen vertellen over onze duurzame projecten, maar ook uitleggen welke rol de gas-en kolencentrales spelen in onze overstap naar een volledig duurzame opwek.&; Naast het platform worden de verhalen ook uitgezet als editorials in samenwerking met verschillende bladen.

Doel campagne
Uiteindelijk moet de campagne ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen de onbekende, duurzame verhalen van Nuon leren kennen. Om het platform nog meer onder de aandacht te brengen is een activatie in de natuur bedacht: kamperen met een tent met zonnepanelen voor kleine elektrische apparaten. Dat is een wedstrijd waarbij deelnemers hun eigen Nuon Zonnetent kunnen winnen, zodat zij voortaan altijd kunnen kamperen met de kracht van de zon.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits
Bureau: Lemon Scented Tea
Verantwoordelijk vanuit Nuon: Ella Hollander-Jalil, Friso Westenberg
Creatie: Rogier Heijning, Yasmin Visser, Tom de Hooge
Strategie: Walter Kraus
Account: Pascalle van der Kroef, Nicole Nouwens, Orfee Goedkoop 
Productie: Erwin van Rheenen 

Regie: Arno Dierickx 
Productie commercial: MINIBar

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in