Overslaan en naar de inhoud gaan

Snelle Jelle krijgt nieuw logo en nieuwe verpakking

Visual Identity moet krachtige smaak en Friese roots uitdragen
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor kruidkoekmerk Snelle Jelle is een nieuwe merkidentiteit en een nieuwe verpakking ontwikkeld. De kracht van het merk moet worden verbeeld door een driedimensionale weergave van het Friese pompeblêd. Snelle Jelle vindt zijn oorsprong bij koekfabrikant Wieger Ketellapper. PROUDdesign tekende voor het ontwerp.

related partner content for mobile comes here

Pompeblêd
Vanwege uitbreiding van het Snelle Jelle-assortiment werd een sterkere en duidelijkere merkarchitectuur noodzakelijk geacht. Het vorig design - ook van PROUDdesign - benadrukte vooral de Friese herkomst en nuchterheid. Daar is nu ‘kracht’ aan toegevoegd als kapstok voor de nieuwe identiteit, afgeleid van ‘krachtige kruidkoek’. Dit is verbeeld in een key-visual waarin de koekreep tegen het logo staat.

Mick de Reuver van PROUDdesign: ‘We hebben eerst de merkidentiteit beetgepakt: door het blauwe pompeblêd driedimensionaal te maken en het een interactie met het product aan te laten gaan, ontstaat een duidelijke verbeelding van kracht. Daardoor heeft Snelle Jelle Krachtige Kruidkoek nu ook een krachtig logo èn een krachtig verpakkingsdesign. Het is verrassend hoe je iets sterks nog sterker kunt maken, met behoud van herkenning uiteraard.’

Lotus
Familiebedrijf  Wieger Ketellapper ontstond in 1900 in de buurt van Heerenveen. Het bedrijf is later overgenomen door Peijnenburg, dat op zijn beurt onderdeel is van het Belgische Lotus Bakeries. Het merk Snelle Jelle bestaat sinds 2002.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in