Overslaan en naar de inhoud gaan

TGIF: Instagram Friday

Reclamebureau Brandfighters geeft je een wekelijks overzicht wat deze week viral ging, extreem goed scoorde of hot topic was. Met de nieuw…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

1. Kies voor consistentie  
Zorg dat er een lijn zit in alle foto’s die je publiceert. Gebruikt hetzelfde filter en zorg voor een zelfde look & feel. Consistentie zorgt ervoor dat je Instagram aantrekkelijk wordt en bezoekers laat terugkomen. Het account van Andrew Knapp heeft meer dan 569K volgers. Met oog voor detail, vaste filters en zijn terugkerende hond zit er een mooie lijn in zijn account die aansluit bij het publiek. 

related partner content for mobile comes here



2. Maak gebruik van een Instagram grid
Een Instagram grid kan je account doen laten stralen. Het vergt wel veel tijd, planning, ontwerpen en detaillering maar je bereikt er wel een heel mooi effect mee. Reynolds Kitchen is een expert op het gebied van het gebruiken van een Instagram grid: . Wanneer je klikt op een afbeelding word je doorgestuurd naar een ander Instagram account waar vervolgens het recept staat uitgelegd met bijbehorende instructies. Lekker, handig, maar bovenal: visueel heel aantrekkelijk. 




3. Engage 
Instagram biedt bij uitstek kans om interactie op te roepen met fans en volgers. Reclamebureau Wieden & Kennedy New York heeft in 2013 voor Heineken de "Crack the U.S. open" campagne ontwikkeld, waarbij je via wedstrijd tickets kon winnen voor het tennistoernooi. Het was een online speurtocht, waarbij er via het Instagram account aanwijzingen werden verstuurd.  Wanneer je de eerste was die het juiste codewoord in de comments plaatste, won je 2 tickets voor de finale van het tennistoernooi. Interactief, visueel aantrekkelijk en tot in de puntjes uitgevoerd. Slim! 

4. User generated content 
Hoe hou je je content voor je volgers aantrekkelijk? Hoe hou je het echt, oprecht en interessant? Het Instagram account van pakt het op een slimme manier aan en maken goed gebruik van user generated content. Door het creëren van een merkloze hasthags als en plaatsen ze content die door hun eigen volgers wordt gemaakt.  Slimme hashtags, zonder directe branding, hebben effect en leveren mooie beelden op. 




5. Gebruik Instagram als recruiter 
Vergeet de traditionele CV: Instagram biedt kans om jezelf onder de aandacht te brengen bij een nieuwe potentiële werkgever.  creëerde de hashtag als een castingcall voor nieuwe modellen. Dit ging natuurlijk binnen no time viral en leverde voor het merk Marc Jacobs een succes op. 

Instagram test momenteel Instagram Insights: analytics voor gebruikers van Instagram for Business. Met behulp van die analytics kun je jouw posts op Instagram gerichter gaan inzetten en weet je meer over je publiek. Als het gaat om volgers, kun je in je dashboard precies zien of het mannen of vrouwen zijn, waar ze vandaag komen en hoe oud ze zijn. Verder kun je zien op welke tijden je fans het meest actief zijn. Zo kun je een inschatting maken wat de beste tijd is om een post te plaatsen. Instagram zit nu nog in een testfase maar binnenkort wordt de nieuwe feature uitgerold in Nederland. Brandfighters is benieuwd! 

 

BewarenBewaren

BewarenBewaren

BewarenBewaren

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in