Overslaan en naar de inhoud gaan

'Sperwer dit jaar tweede supermarktconcern'

Supermarktketen Sperwer (Plus, Spar) verwacht dit jaar de nummer 2 te worden na Albert Heijn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dan moet wel de identieke omzet bij Plus in gelijk tempo blijven toenemen en de inpassing van zo’n tachtig voormalige Edah's goed verlopen, schrijft Het Financieele Dagblad.

related partner content for mobile comes here

'Als Plus blijft scoren, halen we een marktaandeel van negen à tien procent', aldus algemeen directeur Jaap Lagerweij. Dat is 2 procent meer dan nu. Vorig jaar nam de omzet in bestaande Plus-winkels toe met 7 procent. Alleen Albert Heijn zou het vorig jaar beter hebben gedaan met 9 procent.

Door de verkoop van Laurus-formules Konmar en Edah kwamen er zo’n 350 locaties op de markt. Het merendeel is overgenomen door Sperwer en Sligro . Ahold en Jumbo namen de Konmars over. Maar de stoelendans is nog niet voorbij. De kopers stoten winkels die ze niet kunnen gebruiken weer af.

Omdat Super de Boer, de enig overgebleven Laurus-formule, nog ruim vijftig winkels kwijt wil, zal het marktaandeel zakken tot onder de huidige 7 procent. Vóór de drastische afslanking was Laurus onbetwist de tweede op de markt. Met Albert Heijn (tegen de 30%) en C1000 (15%) is Ahold veruit de grootste. Omdat Ahold een belang van 73% heeft in de moeder van C1000, Schuitema , beschouwt de NMa de twee winkelbedrijven als één en dezelfde.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in