Gezondheid zit (ook) aan de buitenkant


Dat de voedselproducenten (en ook de overheid) via goede informatie kunnen bijdragen aan een gezondere leefstijl, daarover zijn de consumenten het eens. Maar over hoe ze dat zouden moeten doen verschillen de meningen. Uit onderzoek van het Britse onderzoeksbureau Nunwood blijkt dat vooral de etiketten van verpakt voedsel een richtinggevende rol spelen: zo’n 37 procent van alle kopers raadpleegt het etiket vóór aankoop van een (gezond) product.
Gevraagd naar de manier waarop men geïnformeerd wil worden, geeft de ene helft de voorkeur aan richtlijnen op de verpakking over de dagelijks aanbevolen hoeveelheid van een bepaald soort product (twee stuks fruit en 200 gram groente). De andere helft prefereert de ‘stoplichtmethode’: een kleurencode over het gezondheidsgehalte van een product. Een kwestie van smaak, zo lijkt het, want verder is men het roerend eens: duidelijkheid en beknoptheid vóór alles, en asjeblieft geen betutteling op het etiket.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid