Overslaan en naar de inhoud gaan

Gezondheid zit (ook) aan de buitenkant

We worden met z’n allen veel te dik. Geen wonder dat de verkoop van gezonde producten ‘booming business’ is. Wat vindt de consument…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat de voedselproducenten (en ook de overheid) via goede informatie kunnen bijdragen aan een gezondere leefstijl, daarover zijn de consumenten het eens. Maar over hoe ze dat zouden moeten doen verschillen de meningen. Uit onderzoek van het Britse onderzoeksbureau Nunwood blijkt dat vooral de etiketten van verpakt voedsel een richtinggevende rol spelen: zo’n 37 procent van alle kopers raadpleegt het etiket vóór aankoop van een (gezond) product.

related partner content for mobile comes here

Gevraagd naar de manier waarop men geïnformeerd wil worden, geeft de ene helft de voorkeur aan richtlijnen op de verpakking over de dagelijks aanbevolen hoeveelheid van een bepaald soort product (twee stuks fruit en 200 gram groente). De andere helft prefereert de ‘stoplichtmethode’: een kleurencode over het gezondheidsgehalte van een product. Een kwestie van smaak, zo lijkt het, want verder is men het roerend eens: duidelijkheid en beknoptheid vóór alles, en asjeblieft geen betutteling op het etiket.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in