Overslaan en naar de inhoud gaan

Rotterdam populair decor voor reclame

Naast toeristen, ondernemers en huizenjagers, weten ook reclamemakers Rotterdam te vinden.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

door Matthijs Haagsman*

related partner content for mobile comes here

De populariteit van de Maasstad neemt de laatste jaren toe. Na vermeldingen in The New York Times en Lonely Planet groeit Rotterdam niet alleen als toeristische trekpleister, maar ook als vestigingsstad voor nieuwe bedrijven en bewoners. Zelfs Amsterdammers verhuizen massaal naar de havenstad. Het valt mij op dat ook reclamemakers Rotterdam weten te vinden. Ik zie de stad steeds vaker voorbijkomen als decor voor campagnes en tv-commercials.

Een paar voorbeelden van afgelopen jaar:

Ben vloog over de Maas.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

KPN ging een bakkie doen.

Vodafone testte het bereik in de Maastunnel.

ABN Amro zocht een droomhuis in, jawel: Rotterdam.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

T-Mobile schiet de nieuwe campagne onder andere bij het Weena en de Luchtsingel.

AEGON gebruikt in de laatste tv-reclame zelfs een Rotterdams accent.

In de toekomst kan ik ongetwijfeld nog campagnes toevoegen aan dit lijstje!

* Matthijs Haagsman is Online Conversatie Manager (Chef Ophef) bij Etcetera en Content King bij Upcoming.nl.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in