Rotterdam populair decor voor reclame


door Matthijs Haagsman*
De populariteit van de Maasstad neemt de laatste jaren toe. Na vermeldingen in The New York Times en Lonely Planet groeit Rotterdam niet alleen als toeristische trekpleister, maar ook als vestigingsstad voor nieuwe bedrijven en bewoners. Zelfs Amsterdammers verhuizen massaal naar de havenstad. Het valt mij op dat ook reclamemakers Rotterdam weten te vinden. Ik zie de stad steeds vaker voorbijkomen als decor voor campagnes en tv-commercials.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEen paar voorbeelden van afgelopen jaar:
Ben jezelf
Ben vloog over de Maas.
KPN: Eerste appje l Ik zou je willen vragen...
KPN ging een bakkie doen.
Vodafone - Network Crew (TV Commercial + add on Samsung)
Vodafone testte het bereik in de Maastunnel.
Droomhuis van ABN AMRO
ABN Amro zocht een droomhuis in, jawel: Rotterdam.
Live Forward: ik daag ons uit
T-Mobile schiet de nieuwe campagne onder andere bij het Weena en de Luchtsingel.
Commercial Aandacht voor je nieuwe huis-gesprek
AEGON gebruikt in de laatste tv-reclame zelfs een Rotterdams accent.
In de toekomst kan ik ongetwijfeld nog campagnes toevoegen aan dit lijstje!
* Matthijs Haagsman is Online Conversatie Manager (Chef Ophef) bij Etcetera en Content King bij Upcoming.nl.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid