Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclametekst KPN wekt ergernis in Eindhoven

Adverteerder slaat plank mis met reclamebord bij De Graafschap - Ajax.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

&;De baby van Guardado kost PSV de titel&;, was de - naar achteraf bleek alles behalve correcte - voorspelling die in minuut 72 groot stond te lezen op een bord langs langs het veld in Doetinchem. Bij de tekst was het logo van Clubhuis 16 geplaatst, een voor KPN Presenteert gemaakt internetformat.

related partner content for mobile comes here

Dat de tekst feitelijk totaal de plank missloeg was niet het grootste probleem. Vooral de context waarin deze werd geplaatst, wekte de nodige ergernis. Naast de zin over de baby van Guardado was het woord &;pornografie&; te lezen en ook nog de zin: "Pissen in de shampoofles."

Het blijkt te gaan om teksten van onder meer presentator Maxim Hartman, die te gast was bij Clubhuis 16. HIj veronderstelde dat PSV de titel zou mislopen door de hoeveelheid vrouwelijke hormonen die een baby zou losmaken bij voetballers.

KPN liet maandagmorgen  weten de zaak te zullen uitzoeken. Een woordvoerder geeft aan de ophef te betreuren. "Het waren prikkelend bedoelde teksten, maar we vinden het vervelend als mensen er aanstoot aan hebben genomen."

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in