PR Lion voor Stanislav


De Stanislav-viral van het Ministerie van Justitie gemaakt door Kong is op het Cannes Lions Festival bekroond met een zilveren PR Lion. Het is de tweede keer dat de PR Lions werden uitgereikt in Cannes en het is de eerste keer dat een Nederlands bureau deze pr-erkenning in de wacht sleept.
In totaal waren eer 571 inzendingen voor de PR Lions. Dat is 32 procent meer dan vorig jaar. Volgens Adformatie.nl was de jury was dermate onder de indruk van de inzendingen dat werd besloten behalve een Grand Prix ook zilver en goud uit te reiken. Normaal gesproken besluit de organisatie daar pas toe als het aantal inzendingen rond de 1000 ligt. Uit een shortlist van 87 bureaus kende de PR jury onder voorzitterschap van Paul Taaffe (Global Chairman and CEO van Hill & Knowlton) 11 gouden en 32 zilveren PR leeuwen toe. De Grand Prix ging naar de Replay-case Gatorade van TBWA\Chiat\Day, die ook in de categorie Promo&Activation in de prijzen viel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid