Cendris zet webcare in


Door het scannen van meer dan een miljoen social mediabronnen voor opdrachtgevers in de contactcenterbranche krijgt klantcommunicatie - waaronder ook klachtafhandeling - een nieuwe dimensie, aldus Cendris.
Webcare staat in de contactcenterbranche nog in de kinderschoenen. Eelco Lulofs, marketingmanager bij Cendris: 'Online reputatiemanagement wordt steeds belangrijker, zeker in de b2c-markt, waar klanten en prospects zich online oriënteren en hun mening geven over producten en diensten. De snelheid en kracht van social media verrast nog menig bedrijf. Daarom is het heel belangrijk om klachten, maar ook positieve reacties over je product of dienstverlening, op het web inzichtelijk te maken en snel op te pakken.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMet behulp van de diensten van Buzzcapture monitort Cendris wat er online, door wie, over opdrachtgevers wordt geschreven op de diverse social media platforms. Het webcareteam verstrekt informatie en pakt eventuele verzoeken of klachten meteen op.
Lulofs: 'Met webcare voegen we een extra kanaal toe in het proces van klantbenadering. Niet elke klacht en elke klant leent zich echter voor een online benadering. Afhankelijk van de voorkeuren van de klant en het type vraag of klacht wordt gekozen voor het meest geschikte kanaal om met de klant in contact te treden. Voor bedrijven wordt het steeds belangrijker om social media actief in te zetten. Mogelijke imago- of reputatieschade kan hiermee aanzienlijk worden beperkt.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid