Overslaan en naar de inhoud gaan

Cendris zet webcare in

Cendris (TNT Post) start met webcare als extra klantcontactkanaal.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door het scannen van meer dan een miljoen social mediabronnen voor opdrachtgevers in de contactcenterbranche krijgt klantcommunicatie - waaronder ook klachtafhandeling - een nieuwe dimensie, aldus Cendris.

related partner content for mobile comes here

Webcare staat in de contactcenterbranche nog in de kinderschoenen. Eelco Lulofs, marketingmanager bij Cendris: 'Online reputatiemanagement wordt steeds belangrijker, zeker in de b2c-markt, waar klanten en prospects zich online oriënteren en hun mening geven over producten en diensten. De snelheid en kracht van social media verrast nog menig bedrijf. Daarom is het heel belangrijk om klachten, maar ook positieve reacties over je product of dienstverlening, op het web inzichtelijk te maken en snel op te pakken.'

Met behulp van de diensten van Buzzcapture monitort Cendris wat er online, door wie, over opdrachtgevers wordt geschreven op de diverse social media platforms. Het webcareteam verstrekt informatie en pakt eventuele verzoeken of klachten meteen op.

Lulofs: 'Met webcare voegen we een extra kanaal toe in het proces van klantbenadering. Niet elke klacht en elke klant leent zich echter voor een online benadering. Afhankelijk van de voorkeuren van de klant en het type vraag of klacht wordt gekozen voor het meest geschikte kanaal om met de klant in contact te treden. Voor bedrijven wordt het steeds belangrijker om social media actief in te zetten. Mogelijke imago- of reputatieschade kan hiermee aanzienlijk worden beperkt.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in