Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes: NL 10x op shortlist Cyber, 6x Design

Tien Nederlandse inzendingen maken morgenavond tijdens het reclamefestival in Cannes kans op een Cyber Lion. Op de shortlist Design komen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met name Achtung!, Kong - dat gisteren al drie keer Zilver won - en Tribal DDB gooien hoge ogen. De tien Nederlandse inzendingen die op de shortlist Cyber staan:
- Achtung! (3): ‘Pak de Polo’ voor Volkswagen (2) en voor ‘Madame Treseti’ voor Vodafone
- Kong (2): ‘Stanislav’ voor Ministerie van Justitie en ‘Nieuwjaar’ voor Ministerie van Binnenlandse Zaken
- Tribal DDB (2): ‘Parallel Lines’ voor Philips
- Icemobile: ‘Appie’ voor Albert Heijn
- 180 Amsterdam: ‘The Match Tracker’ voor Adidas
- Euro RSCG 4D: ‘Around the world’ voor Volvo

related partner content for mobile comes here

Er waren dit jaar 83 inzendingen, vergeleken met 56 vorig jaar waarvan er 7 op de shortlist kwamen. Nederland won toen 3 Cyber Lions. Dagan Cohen (creative director Draftfcb) zit namens ons land in de jury.

Nederlandse bureaus staan zes keer op de shortlist Design. Vorig jaar was dit slechts een keer. De volgende inzendingen maken morgenavond kans op een Design Lion:
- Amsterdam Worldwide (3): ‘Left/right blogger outreach’ voor Asics en ‘Tansu Shoe’ voor Onitsuka Tiger (2)
- Tribal DDB: ‘Made to move’ voor Philips
- Nothing: ‘Kartonnen kantoor’ voor Noting
- FHV BBDO: ‘Mars messages’ voor Mars

Er werden 24 cases ingestuurd, vergeleken met 17 vorig jaar. Er viel toen geen werk in de prijzen.

De Cyber, Press en Design Lions worden woensdagavond uitgereikt in het Palais des Festivals. Vanavond worden de winnaars in bekendgemaakt. De winnaars staan direct na de uitreiking op Adformatie.nl.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in